دیدار وزیر ژاپنی با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین

دیدار وزیر ژاپنی با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین
يکشنبه 1 دی 1398 - 10:33

وزیر مشاور دولت ژاپن در امور خارجه با رئیس تشکیلات خودگردان و تعداد دیگری از مقامات آن دیدار کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«کیسوکی سوزوکی» وزیر مشاور دولت ژاپن در امور خارجه با سفر به رام‌الله در کرانه باختری فلسطین، با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان دیدار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «معا»، عباس در این دیدار، وزیر ژاپنی را در جریان آخرین تحولات در امور فلسطین قرار داد و بر اهمیت برگزاری انتخابات قانونگذاری و ریاستی در نزدیک‌ترین زمان ممکن تأکید کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان سپس از مواضع سیاسی ژاپن در حمایت از ملت فلسطین در کنار حمایت اقتصادی را ستود و بر اهمیت نقش سیاسی ژاپن برای نظارت بر مذاکرات آینده تأکید کرد.

وزیر مشاور در امور خارجه ژاپن هم اعلام کرد، کشورش به حمایت از راهکار دو دولتی و نیز حمایت از ملت فلسطین و تحقق صلح ادامه خواهد داد.

دیدار با وزیر خارجه تشکیلات خودگردان

بر اساس گزارش «معا»، کیسوکی سوزوکی سپس با «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان دیدار کرد و دو طرف درباره تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

المالکی ضمن تشریح آخرین تحولات فلسطین به قصد دیوان کیفری بین‌المللی برای تحقیق درباره جنایات جنگی رژیم صهیونیستی هم پرداخت و تلاش‌ها برای رسیدن به این گام مهم را ستود.

سوزوکی هم بر حمایت از روند صلح تأکید کرد، روابط دو جانبه را ارج نهاد و قصد عباس برای برگزاری انتخابات را ستود.

دیدار با نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان

وزیر مشاور در امور خارجه ژاپن دیداری هم با «محمد اشتیه» نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان داشت و در این دیدار در جریان تلاش‌های انجام شده برای برگزاری انتخابات عمومی در فلسطین قرار گرفت.

بر اساس گزارش «الیوم السابع»، اشتیه از سوزوکی درخواست کرد، با اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی، این رژیم را با برگزاری انتخابات در قدس همراه کند.

وی در ادامه به طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» پرداخت و تصریح کرد، اقدامات آمریکا قبل از رونمایی از معامله قرن نشان می‌دهد صحبت از قدس، آوارگان، راهکار دو دولتی، نابودی شهرک‌های صهیونیستی و مرزهای ۱۹۶۷ روی میز نیست؛ این قرارداد با قانون بین‌الملل هماهنگ نیست و دولت آمریکا شریکی برای اجرای آن در جهان عرب، جهان یا فلسطین پیدا نخواهد کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها