تشدید بحران بی‌خانمان‌ها در آمریکا/ رشد ۱۶.۴ درصدی بی خانمان ها در پرجمعیت ترین ایالت آمریکا

تشدید بحران بی‌خانمان‌ها در آمریکا/ رشد ۱۶.۴ درصدی بی خانمان ها در پرجمعیت ترین ایالت آمریکا
يکشنبه 1 دی 1398 - 12:32

العالم ـ آمریکا

وزارت مسکن و توسعه شهری آمریکا از افزایش ۲.۷ درصدی تعداد بی‌خانمان‌های آمریکایی در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال گذشته خبر داد، این درحالی است که دلیل آن، افزایش بی‌خانمان‌ها در کالیفرنیا به عنوان پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا اعلام شده که در سالجاری میلادی رشد ۱۶.۴ درصدی را تجربه کرده‌ است.

"ان بی سی نیوز" در مطلبی با انتشار برآورد سالانه بی خانمان ها توسط دولت فدرال که روز جمعه منتشر شد، افزود: این وزارتخانه تعداد افراد بی خانمان آمریکایی ۲.۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و این امر به دلیل بحران مسکن در کالیفرنیا است.

این شبکه خبری ۲۴ ساعته آمریکایی در ادامه گزارش خود آورده است:براساس برآوردهای وزارت مسکن و توسعه شهری ایالات متحده، کالیفرنیا به عنوان پرجمعیت ترین ایالت این کشور در سال ۲۰۱۹، رشد ۱۶.۴ درصدی بی خانمان ها را تجربه کرده است.

"بن کارسون" وزیرمسکن و توسعه شهری ایالات متحده در بیانیه ای گفت: "هرچند با نگاهی به سراسر کشور شاهد پیشرفت های بزرگی هستیم، اما ما همچنان شاهد افزایش مداوم بی خانمان ها در خیابان ها در ساحل غربی هستیم؛ جایی که هزینه مسکن بسیار بالاست. در حقیقت، بی خانمان ها در کالیفرنیا وارد مرحله بحرانی شده و باید توسط مقامات محلی و ایالتی مورد بررسی فوری قرار گیرد".

براساس بیانیه وزارت مسکن و توسعه شهری ایالات متحده، این آمار در واقع تنها مقدمه ای برای ارائه گزارش سالانه بی خانمان ها به کنگره بوده و برآوردهای این وزارتخانه نشان می دهد افزایش بی خانمان های کالیفرنیا "بیش از سایر ایالت های دیگر" است.

"گوین نیوسام" فرماندار کالیفرنیا هم در این خصوص اظهار داشت: بی خانمانی و مسکن در اولویت برنامه های وی قرار دارد. نیوسام در پاسخ به برآوردهای روز جمعه وزارت مسکن و توسعه شهری از طریق ایمیل گفت که دولت فدرال "باید با بودجه بیشتری" وارد شود و سهم خود را ادا کند.

به گزارش ایرنا، براساس آمار وزارت مسکن آمریکا روزانه ۵۶۷ هزار و ۷۱۵ نفر در این کشور بدون سرپناه زندگی می کنند.

وزارت مسکن ایالات متحده همچنین در برآوردی دقیق تر از افزایش ۲۱ هزار و ۳۰۶ نفری تعداد بی خانمان های کالیفرنیا در سال ۲۰۱۹ خبر داد.

"دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا هم ضمن انتقاد از کالیفرنیا به دلیل مشکل بی خانمان ها، گفت: "در ماه سپتامبر (شهریور) وضعیت سان فرانسیسکو خیلی بد بود اما مسئولان آن به جای پرداختن به این موضوع، وقت خود را با پرداختن به موضوعات بی مصرفی همچون حفاظت از محیط زیست هدر دادند".

وی همچنین افزود: "بی خانمان بودن در این کشور بر پرستیژ املاک گران قیمت تأثیر گذاشته است زیرا صدها و صدها بی خانمان در ورودی ساختمان های اداری این ایالت ها زندگی می کنند".

پربیننده ترین خبرها