تروریست‌ها مانع باز شدن گذرگاه انسانی در جنوب ادلب می‌شوند

تروریست‌ها مانع باز شدن گذرگاه انسانی در جنوب ادلب می‌شوند
دوشنبه 2 دی 1398 - 13:33

مقامات محلی سوریه از امکان آزادسازی بدون درگیری معره النعمان یک پایگاه مهم تروریست‌ها و روستاهای همجوار آن در جنوب استان ادلب خبر دادند و گفتند، تروریست‌ها مانع باز شدن گذرگاه انسانی برای خروج غیرنظامیان می‌شوند.

العالم - سوریه

ارتش سوریه در ادامه عملیات نظامی خود در محورهای شرق و جنوب شرق ادلب به شهر «معرة النعمان» نزدیک شده و فقط چند کیلومتر تا آن فاصله دارد این شهر مهم ترین پایگاه تروریست‌ها در مسیر میان حماه و حلب است .

«عمر رحمون» عضو کمیته آشتی ملی سوریه گفت که اقداماتی در حال انجام است تا معرة النعمان و روستاهای همجوار آن در جنوب استان ادلب بدون درگیری تحویل ارتش سوریه شود.

رحمون در گفت‌وگو با روزنامه الوطن سوریه خبر داد: «تماس‌هایی با برخی طرف‌های تاثیرگذار در منطقه معره النعمان و روستاهای همجوار آن از جمله «الغدفه» و «معر شورین» انجام گرفته و به آنها پیشنهاد آشتی مشابه ماجرای حلب شده است به گونه‌ای که یک کمیته برای ارتباط با روستاهای ریف ادلب و وارد کردن آنها به آشتی تشکیل شود و واحدهای ارتش سوریه بتوانند بدون درگیری وارد این روستاها شوند.»

عضو کمیته آشتی ملی سوریه گفت: وعده‌هایی داده شده به زودی قرار است در این خصوص جواب داده شود. احتمال دستیابی به توافق وجود دارد، اما با این وجود گروه‌های تروریستی از ایغور، جبهه النصره و غیره که اصلا اهل این منطقه نیستند ممکن است شانس توافق را کم کنند و ادامه کار را به میدان نبرد واگذار کنند که در حال حاضر همچنان به نفع ارتش پیش می‌رود.

از سوی دیگر «محمد فادی السعدون» جانشین استاندار ادلب دستاوردهای ارتش سوریه را ظرف ۴۸ ساعت گذشته در محور عملیاتی ریف جنوب شرقی ادلب بزرگ توصیف کرد.

السعدون گفت: گروه‌های تروریستی اجازه باز شدن هیچ گذرگاهی برای عبور غیرنظامیان به مناطق تحت کنترل دولت سوریه را نمی‌دهند و غیرنظامیان مجبورند با دور زدن از طریق منبج خود را به این مناطق برسانند.

این مقام محلی سوریه با اشاره به اینکه ارتش در حال حاضر قریب به هشت کیلومتر از شهر معره النعمان فاصله دارد، گفت: صفوف تروریست‌ها کاملا به هم ریخته، آنها به جان یکدیگر افتاده و همدیگر را به خیانت متهم می‌کنند حتی بخش زیادی از آنها به سمت ترکیه گریختند.

السعدون آمار اولیه کشته‌های عناصر تروریست از زمان از سرگیری عملیات نظامی را ۳۵۰ و سه سربرابر این تعداد را زخمی اعلام کرد.

یک منبع میدانی ارتش سوریه هم به الوطن گفت: ارتش سوریه ظرف سه روز گذشته بیش از ۳۳ روستا و تپه را در ریف شرقی معره نعمان در محورهای شرق و جنوب شرق ادلب به کنترل خود درآورده است و به ۴ کیلومتری شهرک «جرجناز» پایگاه اصلی و مهم یک شاخه القاعده و دروازه ورود به معره النعمان از سمت شرقی رسیده است و خطوط دفاعی جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی و شبه نظامیان گروه موسوم به الجبهه الوطنیه للتحریر وابسته به رژیم ترکیه در این منطقه کاملا فروریخت.

الوطن نوشت: به گفته کارشناسان نظامی فقط چندین ساعت باقی مانده تا ارتش سوریه پست دیدبانی ترکیه واقع در شهرک الصرمان در ریف جنوب شرقی المعره را به محاصره خود درآورد .

به گفته این منابع انتظار می‌رود ارتش سوریه قبل از محاصره پست دیدبانی ترکیه با ادامه پیشروی در دیگر محورها خود را به جاده اصلی میان حماه و حلب و معر النعمان برساند شبیه آنجه در پست دیدبانی «مورک» در ریف شمالی حماه روی داد که مانع پیشرفت عملیات نظامی سوریه و تسلط کامل آن بر ریف حماه و شهر خان شیخون در جنوب ادلب نشد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها