وزیر خارجه سوریه: توطئه آمریکا، اسرائیل و ترکیه ادامه دارد

وزیر خارجه سوریه: توطئه آمریکا، اسرائیل و ترکیه ادامه دارد
دوشنبه 2 دی 1398 - 14:29

وزیر امور خارجه سوریه که به مسکو رفته، ضمن تأیید حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به دمشق و پیرامون آن، گفت که «توطئه آمریکا، ترکیه و اسرائیل ادامه دارد».

العالم - سوریه

«ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه امروز در مسکو با «سرگئی لاوروف»‌ همتای روس، دیدار و بر ضرورت احترام به حاکمیت کشورش تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) معلم در این دیدار ضمن تشکر از اقدام روسیه و چین در وتو پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی اخیر در شورای امنیت علیه سوریه، گفت، «سوریه اکنون در معرض تجاوزی است که حاکمیت و سلامت ارضی آن را هدف گرفته است. منابع نفتی سوریه در حال سرقت است».

وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه سیاست‌های ضدسوری آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ممانعت از تلاش‌های مبارزه با تروریسم است، گفت: توطئه آمریکا، ترکیه و اسرائیل علیه سوریه هنوز ادامه دارد تا تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم را متوقف کند.

ولید معلم، حمله بامداد رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه را نیز تأیید کرد و گفت، «دشمن اسرائیلی دیشب تجاوزی موشکی به دمشق و اطراف آن انجام داد».

در مقابل، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ضمن تأکید بر «ضرورت حل سیاسی بحران سوریه و بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴» گفت که جامعه بین‌الملل باید به آوارگان سوری کمک کند تا به کشورشان بازگردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها