بری خطاب به الحریری؛ با آتش بازی نکن!

بری خطاب به الحریری؛ با آتش بازی نکن!
سه شنبه 3 دی 1398 - 15:42

نبیه بری رئیس مجلس لبنان با ادامه بسته شدن راهها توسط هوادارن سعد الحریری نخست وزیر مستعفی، وی را خطاب قرار داد و گفت با آتش بازی نکن، ممکن است یک بار دامن خودت را بگیرد.

العالم - لبنان

روزنامه جمهوری لبنان روز سه شنبه نوشت نبیه بری در آخرین ناهار کاری در عین التینه به الحریری نصیحت کرد و گفت: با آتش بازی نکن شاید یک روز دامن خودت را بگیرد.

بری گفت :در دموکرات ترین کشورها وزرای وابسته به احزاب در کنار متخصصان انتخاب می شوند و احزاب یکی از ستون های سیستم دموکراسی و فعالیت های سیاسی هستند.

وی افزود:احزاب لبنان دارای شخصیت های سالم و شفاف هستند بنابراین می توان در دولت از چنین شخصیت هایی که هم وابسته و هم سالم هستند،استفاده کرد.

بری از آمادگی کامل برای حمایت از حسان دیاب رئیس جمهوری مامور تشکیل کابینه برای موفقیت آمیز بودن ماموریتش خبر داد و گف :تسهیلاتی که تا الان به وی داده ایم زیاد بوده و آماده حمایت بیشتر نیز هستیم زیرا دولت باید در کوتاهترین زمان ممکن تشکیل شود تا از بحران اقتصادی و مالی و بازتاب های آن عبور کنیم .

بری افزود: پیش از این جنبش امل و حزب الله نیز همه تسهیلات ممکن را در اختیار سعد الحریری قرار دادند و انعطاف زیادی برای تشکیل دولت جدید نشان دادند.

وی از حرکات اعتراض آمیز هوادارن الحریری در خیابانها در اعتراض به عدم انتخاب وی برای این ماموریت ابراز تعجب کرد و گفت انگیزه های این اقدامات مشخص نیست زیرا ما کار محالی کردیم تا وی به نخست وزیری بازگردد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره مشارکت جنبش امل و حزب الله در دولت اتی در صورت اصرار المستقبل و سوسیالیست و نیروهاس لبنانی برعدم پیوستن به دولت گفت : بله مشارکت خواهیم کرد مشکل چیست ؟

بری گفت : نه ما و نه رئیس جمهور مامور تشیکل کابینه در صدد دور کردن هیچ کس نیستیم بلکه به انان پایبند هستیم زیرا این مرحله مستلزم مشارکت همه در مقابله با چالش ها و ایجاد راهکارهای مطلوب است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها