تعیین بزرگترین فراکسیون و مشکلاتی بزرگتر از فراکسیون!

تعیین بزرگترین فراکسیون و مشکلاتی بزرگتر از فراکسیون!
سه شنبه 3 دی 1398 - 20:15

نماینده های پارلمان عراق به تعویق انداختن انتخاب نخست وزیر جدید این کشور را به بهانه آگاه نبودن ریاست جمهوری به بزرگترین فراکسیون پارلمان را مورد انتقاد قرار دادند.

العالم - عراق

نمایندگان پارلمان عراق معتقدند که این کشور با بحرانی بزرگ دست و پنجه نرم می کند و رئیس جمهور باید در تعیین نخست وزیر جدید سرعت عمل به خرج داده و از عدم آگاهی ریاست جمهوری به بزرگترین فراکسیون با وجود گذشت یک سال از تشکیل پارلمان جدید تعجب می کنند.

از سوی دیگر کارشناسان سیاسی مشکل عدم آگاهی ریاست جمهوری به بزرگترین فراکسیون پارلمان را ناشی از وجود یک اشکال در قانون اساسی هنگام نخست وزیری عادل عبدالمهدی می دانند چرا که وی بر اساس توافق میان همه فراکسیون های پارلمان انتخاب شد و نه صرفا به دلیل عضویت در یک فراکسیون خاص.

برخی سیاستمداران عراقی معتقدند که هرج و مرج ممکن است که به یک فاجعه تبدیل شود چرا که تظاهرکنندگان همان هایی هستند که در انتخابات شرکت کردند و همان هایی هستند که با داعش جنگیدند و با ادامه یافتن اعتراضات سقف مطالبه آنها را بالاتر برده است، مسئله ای که سیاستمداران به میزان خطر موجود در این مرحله واقف نیستند.

تحلیلگران امور عراق عقیده دارند که آنچه که در عراق رخ می دهد را مانند یک بمب ساعتی می دانند که صدام و به حکومت پل برمر اولین حاکم آمریکایی عراق آن را تنظیم کرده اند و اینها هستند که کشور را بحرانی کنونی کشیده اند.

همچنین کارشناسان معتقدند که قصی السهیل به عنوان یک شخصیت آکادمیک که مورد مقبولیت همگی می باشد گزینه مناسبی برای پست نخست وزیری به حساب می آید اما در حال حاضر سهم کردها و اهل سنت در دولت بعدی عراق همچنان مشکل ساز به حساب می آید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها