معرةنعمان؛‌ شهر استراتژیک ادلب در محاصره ارتش سوریه

معرةنعمان؛‌ شهر استراتژیک ادلب در محاصره ارتش سوریه
چهارشنبه 4 دی 1398 - 09:54

نیروهای سوریه تحت حمایت روسیه در جریان پیشروی‌های خود در استان ادلب، معرة‌نعمان از شهرهای استراتژیک این استان را محاصره کردند.

العالم - سوریه

به گزارش سایت اسکای‌نیوز، این نیروها با پشتیبانی پدافند هوایی روسیه، ضمن محاصره شهر استراتژیک معرةالنعمان در جنوب شرق استان ادلب برای حمله به آخرین پایگاه اصلی مخالفان مسلح سوریه، پست دیده‌بانی ترکیه را هم به محاصره خود درآورده‌اند.

پس از توافق رؤسای جمهوری ترکیه، روسیه و ایران ماه سپتامبر در آنکارا بر سر کاهش تنش در ادلب واقع در شمال غرب سوریه و پس از حمله‌ای که ماه‌ها طول کشید و در اثر آن دست کم ۵۰۰ هزار غیرنظامی آواره شدند، این نخستین درگیری بزرگ در منطقه ادلب است.

گروه تروریستی هیئت تحریرالشام وابسته به تشکیلات القاعده و دیگر گروه‌های مخالف تحت حمایت ترکیه بر استان ادلب کنترل دارند.

منابع آگاه اعلام کردند، پایگاه نظامی ترکیه نزدیکی روستای الصرمان واقع در محدوده ادلب و بزرگراه اصلی تحت کنترل مخالفان که از شمال به سمت شهر حلب که تحت کنترل دولت دمشق است و سپس به سمت دمشق به جنوب امتداد می‌یابد در حال حاضر به محاصره نیروهای سوریه درآمده است.

در همین راستا فرماندهی کل ارتش سوریه و نیروهای مسلح بر ۴۰ روستا در استان ادلب به مساحتی بیش از ۳۲۰ کیلومتر مربع مسلط شده‌اند و اصرار به پاکسازی استان از تروریسم دارند.

ایسنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها