در سفر غیرمنتظره به تونس؛

اردوغان: آنکارا با دولت سراج همکاری می کند

اردوغان: آنکارا با دولت سراج همکاری می کند
چهارشنبه 4 دی 1398 - 23:05

رئیس جمهور ترکیه در نشست مشترک خبری با قیس سعید، همتای تونسی خود در پایتخت این کشور با اشاره به اینکه آنکارا با سراج (رئیس دولت وفاق ملی لیبی) که مورد قبول جامعه بین الملل است، همکاری می کند گفت: حفتر چنین جایگاهی در دنیا ندارد. اجازه نخواهیم داد که برادرانمان در لیبی تحت فشار آنها باشند. 

العالم - تونس

اردوغان تاکید کرد: تحولات لیبی تنها به این کشور محدود نبوده و بر کشورهای همسایه از جمله تونس تاثیرات منفی می گذارد.

اردوغان افزود: معتقدم تونس در تلاش‌ برای برقراری ثبات در لیبی سهم بسیار ارزشمند و سازنده‌ای خواهد داشت. ترکیه نیز روی برداشتن گام هایی با هدف برقراری آتش بس و آغاز روند سیاسی در لیبی و همکاری های قابل اجرا تمرکز کرده است.

رئیس جمهور ترکیه در ارتباط با اعزام نیرو به لیبی نیز اظهار داشت: ما تاکنون در هیچ موقعیتی مهمان‌ ناخوانده نشده‌ایم. اگر دعوتی از ما شود، البته که آن را بررسی می کنیم.

او خاطر نشان کرد: توافق دریایی با لیبی در مجلس ملت کبیر ترکیه به تصویب رسید. روند بعدی را نیز به همین منوال ادامه خواهیم داد.

اردوغان با اشاره به اینکه ترکیه با سراج (رئیس دولت وفاق ملی لیبی) که مورد قبول جامعه بین الملل است، همکاری می کند، گفت: حفتر جایگاهی در دنیا ندارد. اجازه نخواهیم داد که برادرانمان در لیبی تحت فشار آنها باشند.

رئيس‌جمهور ترکیه درباره واکنش یونان به توافق‌نامه آنکارا-طرابلس تاکید کرد آتن به‌ طور واقعی هر گونه حق دخالت درباره این توافق‌نامه را ندارد.

اردوغان در ادامه گفت: 5 هزار نیروی سودانی و 2 هزار نیروی نظامی روسی "واگنر" که در لیبی حضور دارند، به چه عنوان در این کشور هستند. چه کاری در این کشور و چه ارتباطی با آن دارند؟

پربیننده ترین خبرها