ائتلاف البناء: رئیس جمهور قانون اساسی را نقض کرده است

ائتلاف البناء: رئیس جمهور قانون اساسی را نقض کرده است
پنج‌شنبه 5 دی 1398 - 22:38

ائتلاف البناء به رهبری هادی العامری طی بیانیه شدید اللحنی از اقدام رئیس جمهور عراق در عدم معرفی نامزد این ائتلاف برای نخست‌وزیری انتقاد کرد.

العالم - عراق

به گزارش شبکه تلویزیوین العالم، ائتلاف پارلمانی البناء در واکنش به بیانیه اعلام آمادگی برهم صالح رئیس جمهور عراق برای استعفا تأکید کرد: مجلس نمایندگان باید تدابیر قانونی را در مورد رئیس جمهور که مرتکب سوگند شکنی و نقض قانون اساسی شده است، اتخاذ کند.

در این بیانیه آمده است: «از همان روز نخست که نتیج نتایج انتخابات پارلمانی اعلام شد با برای حفظ امنیت ملی تلاش کردیم که با هم توافق داشته باشیم و از مشکلات احتمالی که ممکن است و مانع از خراب شدن شادی مردم پس پیروزی بر داعش شویم؛ و به تایید توافق صورت گرفته از حق خودمان در ائتلاف بزرگتر گذشتیم»

در ادامه آمده است: «بعد از استعفای نخست وزیر سعی کردیم از همان وسیله و روش برای انتخاب جایگزین استفاده کنیم، ما از اصرار رئیس جمهور در مخالفت با قانون اساسی و عدم معرفی نامزد فراکسیون اکثریت به بهانه مخالفت برخی از گروه‌های سیاسی با این نامزدی غافل‌گیر شدیم».

ائتلاف البناء با بیان اینکه این ائتلاف هرگونه توجیهات یا فرآیند دور زدن قانون اساسی را به شدت محکوم می‌کند، تأکید کرد که «نقض قانون اساسی از سوی فردی که می بایست حامی آن باشد، کشور را به هرج و مرج سوق خواهد داد و این هرج و مرج تنها به نفع طرف‌های خارجی است که در کمین عراق و ملت آن نشسته‌اند».

ائتلاف البناء از پارلمان خواسته است اقدامات قانونی در حق رئیس جمهوری که سوگندش را شکسته و قانون اساسی را نقض کرده، اتخاذ کند.

پربیننده ترین خبرها