گزارش خبرنگار العالم از محل برگزاری رزمایش مشترک میان ایران، روسیه و چین

جمعه 6 دی 1398 - 15:21

به گزارش "محمد لاجوردی" خبرنگار شبکه العالم از منطقه آغاز رزمایش دریایی مشترک میان ایران، روسیه و چین در منطقه چابهار در جنوب شرقی ایران، جمهوری اسلامی ایران منتظر رسیدن تجهیزات نظامی روسی و چینی به بندر شهید بهشتی در چابهار است.

العالم - خبرنگاران

در همین حال، دریادار غلامرضا طحانی به شبکه العالم گفت: این رزمایش با شرکت یگان هایی از نیروی دریایی و سپاه پاسداران و واحدهایی از نیروی دریایی روسیه و چین برگزار شد.

امیر دریادارطحانی افزود: هدف از این رزمایش که در مساحتی بالغ بر 17 کیلومتر انجام می شود، تقویت امنیت در منطقه، بالابردن سطح امنیت نیروهای دریایی و تجاری میان کشورها و همچنین مقابله با دزدان دریایی، تبادل تجارب عملیاتی، تاکتیکی و انتقال آن به نسل جوان در نیروی دریایی است.

وی پیام این رزمایش را پیام صلح و محبت عنوان کرد و گفت: این رزمایش به جهانیان نشان می دهد که ممکن نیست تحت هر شرایطی جمهوری اسلامی ایران را به عزلت کشاند.

طحانی میزبانی ایران از نیروی دریایی روسیه و چین را تاکیدی بر سطح روابط راهبردی میان سه کشور دانست و اینکه ایران همواره پرچمدار حفظ امنیت آبهای بین المللی بوده و از امنیت و ثبات در همه آبهای جهان استقبال می کند.

گفتنی است؛ رزمایش "کمربند امنیت دریایی" مشترک میان ایران و روسیه و چین بامداد امروز، در منطقه چابهار در جنوب شرقی ایران تا شمال اقیانوس هند آغاز شد.

پربیننده ترین خبرها