معاون دوم حلبوسی:

برهم صالح ظرف یک هفته استعفایش را پس نگیرد، رسمی تلقی خواهد شد

برهم صالح ظرف یک هفته استعفایش را پس نگیرد، رسمی تلقی خواهد شد
جمعه 6 دی 1398 - 16:00

معاون دوم رئیس پارلمان عراق اعلام کرد که اگر برهم صالح رئیس جمهور عراق نامه خود در خصوص آمادگی برای استعفا را پس نگیرد، ظرف یک هفته استعفای رسمی درنظر گرفته می‌شود.

العالم- عراق

به نقل از النهرین، بشیر الحداد معاون دوم رئیس پارلمان عراق اعلام کرد که اگر برهم صالح رئیس جمهور عراق نامه خود در خصوص آمادگی برای استعفا را پس نگیرد، ظرف یک هفته استعفای رسمی درنظر گرفته می‌شود.

وی افزود: اگر رئیس جمهوری نامه اش را ظرف یکهفته پس نگیرد، به مثابه استعفای رسمی خواهد بود و طبق قانون اساسی معاونش جانشین وی خواهد شد و با توجه به اینکه معاونی برای رئیس جمهور نیست طبق قانون اساسی عراق، رئیس پارلمان عهده دار وظایف رئیس جمهور می‌شود و ظرف یکماه رئیس جمهور جدید انتخاب خواهد شد.

الحداد تاکید کرد: موضوع به توضیح دادگاه فدرال نیاز دارد زیرا نامه برهم صالح نامه آمادگی برای استعفاست نه استعفای واضح.

شایان ذکر است که روز گذشته برهم صالح در نامه‌ای به پارلمان از آمادگی برای استعفا خبر داده بود.

این در حالی است قبلاً هوشیار عبدالله نماینده جنبش التغییر در پارلمان عراق گفته بود: برهم صالح رئیس جمهور عراق استعفا نکرده بلکه از آمادگی برای استعفا خبر داده است! آنگونه که در رسانه‌ها گفته شده است وی استعفایش را ابداً برای پارلمان نفرستاده است و میان استعفا و آمادگی برای استعفا تفاوت زیادی وجود دارد. درک اشتباه از موضوع و برداشت برخی از رسانه‌ها از آن به عنوان استعفا، تعجب آور است.

مهر

پربیننده ترین خبرها