ثبت رکوردی تاریخی در شمار حملات جمعی با سلاح گرم در آمریکا

ثبت رکوردی تاریخی در شمار حملات جمعی با سلاح گرم در آمریکا
يکشنبه 8 دی 1398 - 07:47

بر اساس پژوهش‌های جدید، موارد کشتار جمعی شهروندان با سلاح گرم در آمریکا در سال ۲۰۱۹ به بالاترین رقم از دهه ۱۹۷۰ تا کنون، یعنی از زمان تحقیقات و سپس ثبت آمار در این زمینه، رسید.

العالم - آمریکا

داده‌هایی که توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس، یو‌اس‌ای تودی، و دانشگاه نورث‌ایسترن، ارزیابی و منتشر شده‌اند، حکایت از آن دارد که ۴۱ مورد حمله مرگبار گروهی به شهروندان در سال 2019 انجام شده‌است.

به گفته پژوهشگران، برخی از این حملات از جمله در ال‌پاسو، دیتون و مناطق دیگر آمریکا توجه رسانه‌های سراسری را نیز به خود جلب کردند، اما بسیاری دیگر چندان در کانون خبررسانی و توجه قرار نگرفتند.

تحقیقات آسوشیتدپرس، یو‌اس‌ای تودی و دانشگاه نورث‌ایسترن نشان می‌دهد که بیشتر حملات توسط افرادی انجام شده که یکدیگر را می‌شناختند؛ برای نمونه در جریان اختلافات خانوادگی، خشونت‌های تبهکاران یا خشونت‌های مربوط به مواد مخدر، و یا افرادی که از همکاران و محیط کار خود خشمگین شده بودند. در بسیاری از موارد هنوز مشخص نیست چه عاملی مهاجم را به انجام حمله واداشته است.

شمار افرادی که در مجموع ۴۱ مورد حمله در سال ۲۰۱۹ جان باخته‌اند ۲۱۱ نفر است که البته از نظر شمار کشته‌شدگان کم‌تر از سال ۲۰۱۷ است.

در سال ۲۰۱۷ در مجموع ۲۲۴ شهروند جان خود را در کشتار جمعی با سلاح گرم از دست دادند؛ البته در آن سال مرگبارترین حمله و کشتار جمعی در تاریخ معاصر آمریکا رخ داد و ۵۸ نفر در جریان تیراندازی یک مهاجم کشته شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها