ائتلاف الفتح خواستار اخراج نیروهای خارجی از عراق شد

ائتلاف الفتح خواستار اخراج نیروهای خارجی از عراق شد
دوشنبه 9 دی 1398 - 06:36

ائتلاف الفتح عراق یکشنبه شب در واکنش به حمله آمریکا به مواضع الحشد الشعبی، خواستار اخراج فوری نیروهای خارجی مستقر در این کشور شد.

العالم -عراق

به گزارش المیادین، در بیانیه ائتلاف الفتح آمده که حمله آمریکا به نیروهای امنیتی عراقی در تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ نیروهای الحشد الشعبی نقض حاکمیت ملی و عزت مردم عراق است.

ائتلاف الفتح افزوده است: این اقدام مجرمانه و گستاخانه، واکنش تمام مردم عراق را می‌طلبد تا با هر گونه اقدامی که حاکمیت و عزت آنها را نقض می‌کند مخالفت کنند.

در این بیانیه همچنین از فراکسیون‌های سیاسی در پارلمان و چهره‌های سیاسی عراق خواسته شده است تا تصمیمی فوری برای اخراج کلیه نیروهای خارجی از خاک این کشور اتخاذ کنند.

پیش‌تر نیز ابو مهدی المهندس معاون تشکیلات الحشد الشعبی نیز با محکوم کردن حمله به مقرهای این تشکیلات به نیروهای آمریکایی هشدار داد که پاسخ بسیج مردمی بسیار سخت خواهد بود.

سازمان بدر حمله آمریکا را به نیروهایی که حافظ امنیت استان الانبار هستند محکوم کرد و از دولت و پارلمان عراق خواست اقدام لازم برای جلوگیری از پایمال شدن خون مردم را اتخاذ کند.

جنبش عصائب اهل الحق عراق در واکنش به این حمله تاکید کرد که حضور آمریکا در این کشور تهدیدی برای عراق به شمار می‌آید.

در بیانیه این جنبش آمده است: امروز پایان حضور نظامی آمریکا در عراق به هر شیوه ممکن پیش از آنکه طولانی‌تر شود ضروری شده است و واکنش متحد به این حمله بزدلانه آمریکا را می‌طلبد.

حزب ائتلاف الفتح یکی از احزاب سیاسی عراق است که از سوی هادی العامری در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد. این ائتلاف از گروه‌های بسیج مردمی و مجلس اعلای اسلامی عراق و برخی احزاب سیاسی کوچک تشکیل شده‌ است.

ارتش آمریکا ساعتی پیش با تأیید حملات هوایی روز یکشنبه، اعلام کرد که این نیروها حملات دقیقی علیه پنج مقر و تأسیسات متعلق به نیروهای الحشد الشعبی و حزب‌الله در خاک عراق و سوریه انجام داده‌اند.

در همین حال فرمانده نیروهای عملیات الحشد الشعبی در استان الانبار گفت که هدف آمریکا و صهیونیست‌ها از بمباران این نیروها، تضعیف مقاومت بسیج مردمی عراق بوده است.

«قاسم مصلح» در گفت و گویی تلویزیونی اعلام کرد که در حمله هوایی آمریکا و رژیم صهیونیستی مقر تیپ ۴۵ شهرستان القائم واقع در استان الانبار و تیپ ۴۶ واقع در مرزهای غربی عراق هدف قرار گرفت.

الحشد الشعبی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات هوایی آمریکا به مقر این نیروها، ۲۵ تن از جمله یک فرمانده کشته و ۵۱ نفر دیگر زخمی شدند.

پربیننده ترین خبرها