کارشناس چینی تحلیل کرد:

خروج از برجام،اقدامات اشتباه و غیرمنطقی ترامپ علیه ایران

خروج از برجام،اقدامات اشتباه و غیرمنطقی ترامپ علیه ایران
دوشنبه 9 دی 1398 - 09:33

«جین لیانگ شیانگ» کارشناس موسسه مطالعات بین المللی شانگهای چین اظهار کرد خروج دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میلادی بخشی از سیاست غیرمنطقی آمریکا در خاورمیانه و جهان بود.

العالم ـ آسیا

جین روز دوشنبه در گفت و گو با روزنامه چاینا ارگ افزود: دولت آمریکا در راستای اشتباهات و اقداماتی غیرمنطقی خود در سال ۲۰۱۹ میلادی از این توافق خارج شد.

او خاطر نشان می کند دولت آمریکا به این نیز بسنده نکرد و پس از آن تحریم های سرسختانه ای علیه ایران در نظر گرفت و به سیاست فشار حداکثری روی آورد که باعث شد تنش ها در منطقه افزایش یابد.

کارشناس مسایل آسیای غربی و آفریقای این موسسه تاکید کرد ترامپ در ادامه فشار حداکثری علیه ایران، وضعیت خاورمیانه را در اجرای سیاست های غیرمنطقی با قرار دادن نام سپاه پاسدارن در فهرست حامیان تروریست پرتنش تر کرد.

به گزارش ایرنا، جین بر این باور است که یکی از بدترین اقدامات آمریکا که در چارچوب قوانین و نرم های بین المللی و در تاریخ روابط بین المللی بندرت سابقه داشته است این بود که نام رهبر ایران و سپس وزیر خارجه این کشور را هم در فهرست تحریم ها قرار داد.

این کارشناس می افزاید که سیاست های بسیار نادرستی از سوی دولت آمریکا در سال ۲۰۱۹ میلادی در خاورمیانه اجرا شد که از آن جمله حمایت های بی دریغ آمریکا از سیاست های تل آویو بود.

پربیننده ترین خبرها