دیدار آیت الله عیسی قاسم با خانواده شیخ ابراهیم زکزاکی

دیدار آیت الله عیسی قاسم با خانواده شیخ ابراهیم زکزاکی
دوشنبه 9 دی 1398 - 22:59

آیت الله شیخ عیسی قاسم دوشنبه ۳۰ دسامبر ۲۰۱۹ / ۹ دی ماه ۱۳۹۸ با خانواده روحانی مبارز نیجریه شیخ ابراهیم زکزاکی دیدار کرد.

العالم - بحرین

در این دیدار که در محل اقامت آیت الله عیسی قاسم در قم انجام شد ایشان در جریان آخرین اخبار مربوطه پس از حمله به منزل شیخ زکزاکی، بازداشت، قتل فرزندان و یارانش و همچنین بازگردانده شدن مجدد شیخ و همسرش به زندان و محرومیت آنان از درمان قرار گرفت.

آیت الله عیسی قاسم در سخنان خود با خانواده شیخ زکزاکی ابراز داشتند که: " قلب ها با ایشان است، با این وجود باید بگوییم که (صبر و تحمل اين مصائب) گوارایش باد. خداوند ما، ایشان و تمامی مومنان را در راه حق ثابت قدم بدارد. این حد اعلای شرافت است که ایشان در خط امام حسین ع است و مادر شما هم (در این راه) به ایشان پیوسته است، این چیز نادری است که زن در این موضع جهادی دوشادوش همسرش قرار گیرد. این باعث شده که شما دختران شیخ از هر دو طرف پدر و مادر کسب شرافت کنید و شما هم ان شاء الله در راه جهاد -تحت حفاظت و حراست الهی- هستید.

آیت الله عیسی قاسم تاکید کردند: خانواده رسول الله ص برای ما اسوه اند. رسول الله ص سرور مخلوقات و خالص ترین افراد برای مردم بعد از خداوند متعال است که برای نجات انسانیت آمده است. او رسول رحمت بود، علیرغم اینها او و خانواده اش رنج هایی کشیدند که برای هیچ خانه دیگری رخ نداد، بنابراین آنها برای ما اسوه‌ی حسنه اند.

ایشان اضافه کردند: بر شیخ ابراهیم، همسرش و فرزندانش که در راه الهی تضحیه و جانفشانی کردند گوارا باد، هر آنچکه عطا کرده اند جایگزینی برایش در نزد خداوند است که چشمی آن را ندیده و گوشی آن را ندیده است. این رنج شدیدی است (که متحمل شده اند) اما در عین حال پیروزی و گشایش بزرگی برای نفس است، اثر آن در نزد خدواند ضایع نخواهد شد.

شیخ عیسی قاسم یادآور شدند که: "شیخ ابراهیم زکزاکی دارای جایگاه عظیمی در قلب های مومنانند، خداوند نام او را در دنیا اعتلا بخشیده و ان شاء لله در آخرت هم اینچنین خواهد بود. شيخ زکزاکی با مواضع جهادی و جانفشانی هایش در نیجریه و خارج از آن تبدیل به یک مدرسه شده است، مدرسه ای که به ما چگونگی جهاد، جانفشانی، حركت و اقدام در راه خدا و کار برای رضای خداوند متعال را می آموزد.

آیت الله عیسی قاسم در پایان ضمن ابراز فخر و شرف از این دیدار، عرض سلام و درود بسیار و دعای خود به شیخ زکزاکی را به خانواده ایشان ابلاغ نموده و شفا و آزادی ایشان از دستان طاغیان ظالم را آرزو نمودند.

فارس

پربیننده ترین خبرها