تجمع خشمگین عراقی ها مقابل سفارت آمريكا یعنی ...

تجمع خشمگین عراقی ها مقابل سفارت آمريكا یعنی ...
سه شنبه 10 دی 1398 - 14:04

العالم _ عراق

خبر:

در ادامه مراسم تشییع پیکر شهدای حشدالشعبی در بغداد مردم خشمگین درمقابل سفارت امریکا تجمع کرده خواستار تعطیلی آن و اخراج سفیر آمریکا از این کشور شدند.

تحلیل:

  • هرچند رسانه های معاند و در راس آن رسانه های سعودی کوشیدند تا این حرکت مردمی را نوعی نقض قوانین بین المللی معرفی کنند و از این حرکت اعتراضی به عنوان حرکتی هدفند و برنامه ریزی شده از قبل یاد کنند اما تاملی در رفتار مردم خشمگین چنین روایتی را تائید نمی کند.
  • بر این اساس رسانه های مذکور با انتشار تصاویری از ابومهدی مهندس، عامری، خزعلی، فیاض و ... که در مراسم تشییع حضور یافته بودند کوشیدند تا چنین القا کنند که ایشان فرماندهی حمله به سفارت آمریکا و اشغال آن را برعهده دارند. شبکه های مذکور در این واقعه و بااستفاده از مدل های جنگ روانی به زعم خود مشغول انتقام گیری از مخالفان اشغال عراق به ویژه در حشد الشعبی هستند.
  • حضور مردم معترض در مقابل سفارت خانه امریکا و ابراز نفرت نسبت به آمریکا و سیاست های این کشور در عراق و به ویژه ماجرای خونبار "القائم" نشان می دهد برخلاف تبلیغات اخیر امریکا این کشور امروز منفورترین کشورها در نزد ملت عراق است.
  • این حضور همچنین ردیه ای است مردمی و البته علنی بر ادعای امریکا پس از هجوم به القائم مبنی براینکه تمامیت ارضی و سیادت عراق را نقض نکرده است.
  • این حضور وسیع همچنین به این معناست که قلب ملت عراق با قلوب فرزندانش در حشد الشعبی می تپد و این نیروی قانونی مردمی خط قرمز ملت عراق است.
  • حضور امروز مردم مقابل سفارت امریکا و نصب خیمه های اعتصاب در مقابل این سفارتخانه در واقع پیانی است از این واقعیت که آمریکا هیچ گاه نباید آخرین روز از سال 2019 را فراموش کند و در عین حال به نظر می رسد امروز به نقطه عطفی در تاریخ روابط عراق و آمریکا تبدیل خواهد شد و تاریخ این تعاملات به دو برهه قبل و بعد این روز تبدیل خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها