واکنش اتحادیه عرب به تصمیم ترکیه برای اعزام نیرو به لیبی

واکنش اتحادیه عرب به تصمیم ترکیه برای اعزام نیرو به لیبی
پنج‌شنبه 12 دی 1398 - 20:30

یک مقام مسئول در اتحادیه عرب به تصویب اعزام نیروی نظامی به لیبی در پارلمان ترکیه واکنش نشان داد.

العالم - ترکیه

به گزارش روسیاالیوم، یک منبع مسئول در دبیرخانه اتحادیه عرب اعلام کرد که موافقت پارلمان ترکیه با اعزام نیروی نظامی به لیبی درگیری‌های موجود در این کشور را شعله‌ور می‌کند.

اتحادیه عرب بر حمایت از روند سیاسی در لیبی از طریق اجرای توافق الصخیرات تاکید کرد و این توافق را مرجع حل و فصل بحران لیبی دانست.

پارلمان ترکیه طرح اعزام نیروی نظامی به لیبی را با 325 رأی موافق و 184 رأی مخالف به تصویب رساند.

ماه گذشته میلادی آنکارا و دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فائز سراج توافقنامه امنیتی و اقتصادی با یکدیگر امضا کردند که یکی از بندهای آن حمایت نظامی ترکیه از طرابلس در مواقع بحرانی بود.

از زمان سرنگونی رژیم «معمر قذافی» دیکتاتور معدوم لیبی در سال 2011، این کشور به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است.

ژنرال بازنشسته ارتش لیبی خلیفه حفتر که کنترل شرق کشور را بر عهده دارد، مورد حمایت برخی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مصر و فرانسه است. وی طی چند ماه گذشته بارها تلاش کرده است از طریق لشکرکشی طرابلس را به سیطره خود درآورد و این در حالی است که حملات حفتر تاکنون نتیجه‌ای به جز کشته شدن شهروندان لیبی و آواره شدن هزاران نفر از آنها نداشته است.دولت وفاق ملی نیز که مورد پذیرش بین‌المللی قرار گرفته، تحت ریاست «فائز السراج» عمل کرده و کنترل غرب لیبی را در دست دارد و نیروهای این دولت با حملات حفتر مقابله کرده‌اند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها