رییس جمهوری افغانستان خواستار حل تنش میان آمریکا و ایران شد

رییس جمهوری افغانستان خواستار حل تنش میان آمریکا و ایران شد
جمعه 13 دی 1398 - 22:51

اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان روز جمعه در واکنش به ترور قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس ایران خواهان حل تنش میان واشنگتن و تهران از طریق گفت و گو شده‌است.

العالم_ایران

به دنبال ترور و شهادت سردار سلیمانی در فرودگاه بغداد توسط نیروهای آمریکایی، ارگ ریاست جمهوری افغانستان طی بیانیه ای خواستار حل تنش های پیش آمده میان امریکا و ایران از طریق گفتگو های مصالحت آمیز شد.

براساس بیانیه ارگ ریاست جمهوری افغانستان، کابل با آگاهی از حادثه اخیر در عراق از احتمال افزایش خشونت در منطقه نگران است.

غنی در بیانیه منتشر شده تاکید کرد که ما از همسایه بزرگ خویش جمهوری اسلامی ایران که با ما مشترکات زبانی، دینی، تاریخی و فرهنگی گسترده دارد و از ایالات متحده امریکا که شریک راهبردی و اساسی افغانستان است خواستاریم که از افزایش تنش ها جلوگیری کرده و امید بر آن داریم که هر دو طرف اختلاف های پیش آمده را از طریق گفت وگو حل نمایند.

اشرف غنی همچنان اذعان داشت که افغانستان اجازه استفاده از خاک خود برای مقابله با هیچ کشور خارجی نخواهد داد.

دولت جمهوری اسلامی افغانستان همچنین به ملت این کشور و تمامی همسایه های خود اطمینان می دهد که طبق توافق امنیتی با آمریکا، خاک افغانستان در هیچ حالت علیه هیچ کشور خارجی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی بامداد جمعه به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله پهپادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری این کشور صادر کرده بود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها