تولسی گابارد:

جنگ با ایران، آمریکا را در باتلاق فروخواهد برد

جنگ با ایران، آمریکا را در باتلاق فروخواهد برد
شنبه 14 دی 1398 - 10:37

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اقدام اخیر دولت ترامپ در حمله پهپادی به فرودگاه بغداد و شهادت سردار سلیمانی را نقض قانون اساسی عنوان کرده است و نسبت به جنگ با ایران هشدار داد.

العالم - آمریکا

به گزارش واشنگتن تایمز، «تولسی گابارد» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا، به شهادت سردار «قاسم سلیمانی» واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

گابارد، این حادثه را که به دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا انجام شد، «اقدام جنگی» و نقص قانون اساسی آمریکا توصیف کرد.

به گفته گابارد، این عمل به‌روشنی اقدامی جنگی توسط رئیس‌جمهور است و از آنجا که بدون اجازه یا اعلام جنگ از سوی کنگره انجام شده است به‌وضوح نقض قانون اساسی به شمار می‌رود.

نامزد انتخاباتی آمریکا همچنین نسبت به هرگونه درگیری و تنش با ایران هشدار داد و گفته است این درگیری احتمالی ما را بیشتر و بیشتر در باتلاق فرو خواهد برد.

گابارد علاوه بر این در ادامه هشدار خود نسبت به جنگ با ایران با اشاره به حضورش در جنگ عراق، جنگ در عراق و افغانستان در مقابل جنگ احتمالی با ایران را به یک پیک‌نیک تشبیه کرده است.

واکنش گابارد پس از تحولات اخیر در عراق و تجاوزات شب گذشته آمریکا در فرودگاه بغداد، پایتخت عراق صورت می‎‌گیرد.

شب گذشته پهپادهای آمریکایی در اقدامی خصمانه و تجاوزکارانه فرودگاه بغداد را هدف قرار داده که در این حادثه سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه تعدادی از فرماندهان حشدالشعبی به فیض شهادت رسیدند.

پیشتر بسیاری در آمریکا از اقدام شب گذشته دولت ترامپ در حمله موشکی به فرودگاه بغداد که منجر به شهادت سردار سلیمانی شد، انتقاد کرده و این اقدام را باعث تشدید تنش‌ها و در خطر افتادن منافع آمریکا در منطقه عنوان کرده بودند.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها