وداع تاریخی هادی العامری با المهندس؛ بر سر عهد هستیم و بهای خون تو اخراج کامل آمریکاست

وداع تاریخی هادی العامری با المهندس؛ بر سر عهد هستیم و بهای خون تو اخراج کامل آمریکاست
شنبه 14 دی 1398 - 17:33

نایب رئیس جدید الحشد الشعبی عراق که جایگزین شهید «ابومهدی المهندس» شد، در وداع با پیکر المهندس، ضمن یادآوری «عهد» خود، اعلام کرد که بهای خون تو، اخراج کامل آمریکا از عراق خواهد بود.

العالم - عراق

فیلمی از لحظه ودفاع هادی العامری رئیس ائتلاف پارلمانی الفتح با پیکر شهید ابو مهدی المهندس منتشر شده است.

العامری هنگام وداع با پیکر شهید المهندس بر ادامه راه او و تحقق اهداف والایی که به خاطر آن شهید شد، تاکید کرد و با او اینگونه عهد و پیمان بست که «بهای خون تو اخراج دائمی نظامیان آمریکایی و تحقق حاکمیت ملی کامل برای عراق است».

سلیمانی

وداع هادی العامری با سردار

پیکر سردار سلیمانی و شهدای دیگر امروز پس از تشییع در کاظمین و نقاط دیگر بغداد به کربلا منتقل شد تا در کربلا نیز تشییع شود. پیکر شهدا بعد از کربلا راهی نجف خواهد شد.

بامداد روز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها