قاسم سلیمانی یعنی همه چیز، توان موشکی، هسته ای و ...

قاسم سلیمانی یعنی همه چیز، توان موشکی، هسته ای و ...
يکشنبه 15 دی 1398 - 22:51

العالم _ ایران / سیاسی

خبر:

درحالی که پیکر حاج قاسم سلیمانی و همراهان شهیدش در بارگاه امام رئوف طواف داده می شد دولت جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه ای گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات هسته ای را اعلام کرد.

تحلیل:

  • مفهوم این اقدام آن است که ایران در گام پنجم ونهایی از کاهش تعهدات هسته ای اش از این پس با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی سازی، درصد غنی سازی، میزان مواد غنی شده، و تحقیق و توسعه) مواجه نخواهد بود.

  • با این اقدام و در سایه کنار گذاشته شدن محدودیت در تعداد سانتریفیوزها، از این پس مبتنی بر نیازهای فنی کشور صنعت هسته ای به استخدام در خواهد آمد.

  • اگرچه بی عملی اروپاییان و عدم پایبندی آنها به تعهدات برجامی خود ایران را به اتخاذ این سلسله تصمیمات قانونی مبتنی بر برجام رساند اما به نظر می رسد دولت جمهوری اسلامی معطوف به همه بد عهدی ها از یک سو و آینده غیرروشن برجام به این جمع بندی رسیده است تا مسیر جدید را انتخاب کند.

  • در سایه اعلام گام پنجم کاهش تعهدات برجامی بنظر این پیام برای جهانیان صادر شده است که نه تنها خطوط قرمز جمهوری اسلامی در خصوص توان موشکی و اقتدار منطقه ای جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه و طی هیچ شرایطی مخدوش نخواهد شد بلکه با ضایعه ای به نام فقدان سپهبد قاسم سلیمانی عزم ایران در مقابله با هرانچه در ذیل نام دشمنی با ایران طراحی و عملیاتی شود سخت ترین برخوردها صورت خواهد پذیرفت. خواه این دشمنی در لباس به اصطلاح نرم" تحریم" باشد ویا درقامت "ترور" و "اقدامات تروریستی" تعریف شود.
  • کلام پایانی در این باب انکه اگرچه طی روزهای پس از شهادت سپهبد سلیمانی و یارانش همه مقامات جمهوری اسلامی ایران و البته رهبران جبهه مقاومت تاکید کردند انتقام خون ایشان را از امریکا بشکل حتمی خواهند گرفت اما بنظر می رسد بیانیه امشب دولت ایران در کاهش کامل تعهدات هسته ای حلقه تکمیلی فرایندی باشد که با شهادت سپهبد سلیمانی در ضرورت نهایی شدن ان تسریع شد با این توضیح که دراین مورد کاملا خاص همچنان همه چیز رهین خروج اروپا از بی عملی است والا درانتقام از ترامپ و امریکا به عنوان امر و مباشر این ترور شوم هیچ کس به هیچ وجه هیچ گونه تردیدی ندارد.

پربیننده ترین خبرها