واکنش تارنمای آمریکایی به توجیه غیر منطقی ترامپ برای ترور سردار سلیمانی

واکنش تارنمای آمریکایی به توجیه غیر منطقی ترامپ برای ترور سردار سلیمانی
دوشنبه 16 دی 1398 - 10:49

تارنمای آمریکایی "بیزنس اینسایدر"‌ توجیه "دونالد ترامپ" برای ترور شهید "قاسم سلیمانی" را فاقد منطق و انسجام خواند و نوشت، با توجه به نیروهایی که از قبل در عراق برای حمله به نیروهای آمریکایی شکل گرفته است، حتی اگر به گفته ترامپ، این فرمانده ایرانی تهدیدی "قریب‌الوقع" برای آمریکایی‌ها بود، حذف او این تهدید را دفع نمی‌کند.

العالم ـ آمریکا

به نوشته بیزنس اینسایدر، علاوه بر این، اطلاعات جاسوسی که دولت ترامپ به عنوان ضرورت حمله به سلیمانی استناد کرد، بسیار اندک و بی ارزش است.

"مایک پمپئو"‌، وزیر خارجه آمریکا، جمعه با صراحت اعلام کرد، با توجه به اینکه سردار سلیمانی، قدرتمندترین مقام نظامی ایران، "تهدیدی قریب الوقوع" برای جان آمریکایی ها بود، ترامپ دستور حمله را داد. این حمله جان آمریکایی ها را نجات داد.

پنتاگون از این حمله به عنوان اقدامی "دفاعی" یاد و اعلام کرد، ترامپ دستور توقف جنگ و نه شروع جنگی دیگر را صادر کرد.

"برت مک گرگ"، دیپلمات و از مقامات امنیتی آمریکا که اخیرا نماینده ویژه ترامپ در ائتلاف جهانی مقابله با داعش بود، در توضیح توجیه متضاد و فاقد انسجام دولت ترامپ گفت، حتی اگر هدف این حمله نجات جان آمریکایی ها بود، گروه هایی در عراق هستند که آماده حمله به آمریکا در سراسر عراق هستند. قرار نبود خود سلیمانی همه این حملات را انجام دهد. این گروه ها همچنان در عراق هستند. آنها تجهیزات و امکانات دارند و از مدت ها پیش در عراق هستند، از این رو، حذف سلیمانی لزوما به معنای حذف این تهدید نیست.

وی افزود که با دستور ترور سردار سلیمانی از سوی ترامپ ممکن است نظم و انضباط این گروه ها را تحت تاثیر قرار دهد و در نتیجه، جان آمریکایی ها همچنان در معرض تهدید قرار دارد.

به گزارش ایرنا، سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد روز جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

پربیننده ترین خبرها