دعوت شاه سعودی برای برگزاری اجلاس کشورهای حاشیه دریای سرخ

دعوت شاه سعودی برای برگزاری اجلاس کشورهای حاشیه دریای سرخ
دوشنبه 16 دی 1398 - 15:35

وزیر خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که شاه این کشور به زودی از کشورهای حاشیه دریای سرخ برای برگزاری اجلاس دعوت می‌کند.

العالم ـ عربستان سعودی

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی امروز (دوشنبه) گفت که «سلمان بن عبدالعزیز» شاه این کشور به زودی از سران کشورهای حاشیه دریای سرخ برای برگزاری اجلاس دعوت به عمل می‌آورد.

فیصل بن فرحان این سخنان را در نشست وزرای خارجه کشورهای حاشیه دریای سرخ در ریاض، بیان کرد و افزود: «در نشست امروز منشور تأسیس شورای عربی و آفریقایی و خلیج عدن تهیه و پس از آن به اجلاس سران که قرار است سلمان بن عبدالعزیز به زودی از سران برای حضور در این اجلاس دعوت کند، ارائه خواهد شد.»

بنابر گزارش شبکه سعودی «الاخباریه»، بن فرحان تصریح کرد که نشست امروز در حالی برگزار شد که ما در مرحله حساس قرار داریم و لذا ما به تسریع روند همکاری کشورهایمان و تقویت توان این کشورها به منظور مقابله با هر گونه خطرات یا چالش‌های پیشروی منطقه و نیز تلاش برای حمایت از امنیت دریای سرخ و خلیج عدن، نیاز داریم.

اظهارات وزیر خارجه سعودی در حالی است که آمریکا روز جمعه در جنایتی تازه سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در بغداد را به شهادت رسانده که پس از آن پارلمان عراق در جلسه روز یکشنبه(دیروز) تصمیم به اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور گرفت.

شاه سعودی و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد این کشور در دو روز گذشته در تماس‌های جداگانه با مقامات عراق بر خویشتنداری و پرهیز از تنش بیشتر تأکید کردند.

پربیننده ترین خبرها