منطقه در التهاب ترور سردار سلیمانی/ سفیر آمریکا در افغانستان استعفا کرد

منطقه در التهاب ترور سردار سلیمانی/ سفیر آمریکا در افغانستان استعفا کرد
دوشنبه 16 دی 1398 - 16:37

رسانه‌های آمریکایی از استعفای «جان بَس» سفیر آمریکا در افغانستان بعد از تنها دو سال حضور در کابل خبر داده‌اند.

العالم ـ آمریکا

دستور دونالد ترامپ برای ترور سردار قاسم سلیمانی که پرچم دار مبارزه با تروریست های داعش در سوریه و عراق بود، با مخالفت هایی در آمریکا مواجه شده است.

ایران و جبهه مقاومت درمنطقه وعده داده اند که انتقام سختی از آمریکا بابت جنایت ترور سردار سلیمانی خواهند گرفت.

هم اکنون رسانه‌های آمریکایی خبرداده اند که «جان بَس» سفیر آمریکا در افغانستان بعد از تنها دو سال حضور در کابل از سمت خود استعفا داده است.

اگر چه واشنگتن مدعی شده این کناره‌گیری بس از مدت‌ها پیش برنامه‌ریزی شده بوده و بخشی از گردش نیروها در وزارت خارجه آمریکاست، اما خبر استعفای این دیپلمات آمریکایی در شرایطی درز کرده که منطقه ملتهب جنایت تروریستی ترامپ در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی فرمانده قدس سپاه است.

پیش از این، برنی سندرز سناتور آمریکایی که در انتخابات آتی ریاست جمهوری از رقبای ترامپ محسوب می شود، در رشته توئیت‌هایی به ترور واکنش نشان داد.

وی نوشت زمانیکه در سال ۲۰۰۲ به جنگ در عراق رای مخالف دادم نگران بودم این قدام به بی‌ثباتی عمیق‌تری در منطقه منجر شود؛ و متاسفانه آن نگرانی به حقیقت پیوست. آمریکا در حدود ۴۵۰۰ نیروی شجاع خود را از دست داد؛ دهها هزار نفر زخمی شدند و تریلیون‌ها دلار هزینه شد.

بزرگنمایی‌های خطرناک ترامپ ما را به جنگ فاجعه‌بار دیگری در خاورمیانه نزدیک می‌کند که به هزینه شدن زندگی‌های بیشمار و تریلیون‌ها دلار دیگر خواهد انجامید. ترامپ قول داده بود این جنگ بی‌پایان را خاتمه بخشد اما این اقدام مسیر دیگری را پیش روی ما قرار داد!

همچنین الیزابت وارن دیگر سناتور آمریکایی که در فوریه ۲۰۱۹ نامزدی خود را برای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری ۲۰۲۰ حزب دمکرات اعلام کرده، در صفحه اینستاگرام خود با ادعای مسئول دانستن قاسم سلیمانی در کشته شدن صدها آمریکایی نوشته، این حرکت بی‌پروا موقعیت کنونی در قبال ایران را تشدید خواهد کرد و افزایش احتمالی کشتار و پیچیدگی وضعیت خاورمیانه را در پی خواهد داشت. او اولویت فعلی جلوگیری از جنگی پرهزینه است.

پربیننده ترین خبرها