تشییع باشکوه پیکر سرداران شهید؛

اولین پاسخ به جنایت آمریکا در ترور سردار شهید سلیمانی و یارانش

اولین پاسخ به جنایت آمریکا در ترور سردار شهید سلیمانی و یارانش
دوشنبه 16 دی 1398 - 21:25

عواملی که در تصمیم احمقانه آمریکا در ترور شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس دخیل هستند تنها به مسائل نظامی و سیاسی مربوط نمی شوند، بلکه عدم ادراک درست آمریکا از تبعات این تصمیم است که ناشی از تکیه آمریکا بر سیاست سوء استفاده از وضعیت مردمی و حساب و کتاب های غلط آمریکا درخصوص مردم و شهروندان است که به دنبال توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی در منطقه به وجود آمد.

العالم ـ ایران

چند هفته پیش از ترور شهدای مقاومت در بغداد توسط تروریست های آمریکا 'وسام العلیاوی' از رهبران الحشد الشعبی و برادرش، در حمله مسلحانه به مقر گردان های اهل الحق در شهر العماره استان میسان واقع درجنوب عراق به دست افراد ناشناس با سوء استفاده از شلوغی های اعتراضات مردمی، به شهادت رسیدند، همین مسأله به خوبی بیانگر آن است که گروه‌های معینی در حال منحرف کردن مسیر اعتراضات مردمی عراق و سوء استفاده از آن به عنوان نشانه گرفتن حشد الشعبی و ایران هستند.

در ایران نیز اعتراضات مردمی که به دنبال افزایش قیمت بنزین در برخی از شهرها رخ داد، طولی نکشید که به اقدامات خرابکارانه و آشوبگرانه و تخریب اموال عمومی و خصوصی و خشونت منجر شد، تمام این تحولات حاکی از آن بود که دستهایی از خارج از کشور پشت پرده این اقدامات خرابکارانه است همان دستهایی که در اعتراضات عراق نیز دخیل بودند.

ترور سپهبد قاسم سلیمانی و المهندس و یارانش به دنبال این تصور باطل آمریکا به وجود آمد که مردم عراق و ایران و افکار عمومی این کشورها طبق پیش بینی های اشتباه و براساس طرح ریزی های آمریکا و رژیم صهیونیستی عمل خواهند کرد اما تمام محاسبات آنها در این خصوص اشتباه از آب درآمد.

در عراق

آمریکا در عراق به روی گروه های خرابکار و مزدوری که به درون تجمعات معترضین رخنه کرده بودند و تمام تمرکز خود را بر روی هدف قرار دادن حشد الشعبی و ایران گذاشته بودند، اما حضور گسترده مردم عراق در مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت در کاظمین، کربلا و نجف اشرف آشکارترین و قوی ترین پاسخی بود که مردم عراق می توانستند به غرض ورزی های آمریکا و جیره خوارانش در عراق بدهند و این نکته را اثبات کردند که آمریکا در حساب و کتاب های خود در خصوص مردم عراق به کلی در اشتباه است.

مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت در کربلا کم از مراسم گردهمایی سالانه مردمی در اربعین نداشت و همین حضور گسترده پرشور مردمی مزدوران آمریکا در عراق را شگفت زده کرد و اگرچه اشخاصی همچون مایک پمپئو وزیر خارجه عراق از تصاویر مربوط به حضور مردم در تشییع پیکر شهدا استفاده کرده و بی شرمانه مدعی شد که این تصاویر متعلق به شادی مردم عراق در شهادت سپهبد سلیمانی و المهندس است، اما در حقیقت پمپئو و دیگر همقطارانش درسی را که باید از حضور پرشور و میلیونی مردم را در گرامیداشت و مراسم تشییع پیکر سپهبد سلیمانی گرفته است.

در ایران

تصاویر حضور میلیونی مردم اهواز برای تشیع پیکر سرداران شهید، بی تردید حامل پیامی بدین مضمون است که سپهبد سلیمانی نماینده تمام ایرانیها وسخنگوی تمام ایرانی ها بود. آنچه که در این ویدئو ها و تصاویر قابل توجه بود حضور مردم اهواز از اقشار گوناگون از سنین مختلف برای مشارکت در مراسم تشییع بود.

در مشهد مقدس نیز تصویر چندان متفاوت نبود، حضور میلیونی مردم مشهد پاسخی به تمام گزارشها و اظهار نظرهای مشاوران ترامپ بوده است. شاید ترامپ از مشاوران خود شنیده بود که ملت ایران در مقابل دولت خود خواهند ایستاد و کشور خود را مسئول این اقدام آمریکا علیه سپهبد سلیمانی بدانند و به خیابانها بیایند تا علیه دولت و نظام تظاهرات کنند و این امر ماموریت امریکا برای توجیه جنایت خود و شاید جنایتهای دیگر را تسهیل می کرد.

مردم واقعا به خیابانها آمدند و در این امر ترامپ و مشاورانش بر حق بودند؛ اما آنها برای تشییع پیکر سپهبد سلیمانی آمده بودند. حضور مردم مشهد در مراسم تشییع چنان عظیم و پرشور بود که مقامات ایرانی ناچار شدند مراسم شب گذشته در مصلی تهران برای گرامیداشت سرداران شهید را لغو کنند.

صبح امروز دوشنبه اما صحنه متفاوت بود، میلیونها ایرانی اعم از زن و مرد و کودک و پیر و جوان از نقاط مختلف کشور و از استانها و شهرهای اطراف در مراسم تشییع که از اطراف دانشگاه تهران آغاز شد، حضور داشتند. ادای نماز بر سرداران شهید به امامت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد. در این مراسم تمام مسئولان ایرانی و مردم مشارکت کردند. شرکت کنندگان سپس به سمت میدان آزادی حرکت کردند و خواستار انتقام خون شهید سلیمانی و همراهانش شدند.

بنابراین می توان گفت که خون سرداران شهید سلیمانی و شهید المهندس وحدت و یکپارچگی میان دو ملت ایرانی و عراقی را مستحکم تر کرد. همچنین سبب شد تا عراقی ها حول محور حشد الشعبی که ابومهدی المهندس هدایت آن را به عهده داشت، گرد آیند. همچنین سبب وحدت ایرانیان و ادامه راه شهید سلیمانی شد. و به گفته مجله "فورین افیرز" که به نهادهای تصمیم گیرنده در امریکا نزدیک است، خون شهیدان سبب شد که آمریکا و دولت ترامپ در آستانه جنگ در منطقه قرار گیرند؛ چنانکه ترامپ و تیمش نیز نمی دانند چه خواهد افتاد. و در واقع این ملت آمریکاست که در روزها و سالهای آتی بار سنگین این جنایت را به دوش خواهد کشید.

بنابراین حضور گسترده و حماسی مردم در تشییع پیکر سرداران شهید نخستین پاسخ به جنایت آمریکاست؛ در حالی که هنوز زمان پاسخ نظامی نرسیده است.

حسین موسوی - العالم

پربیننده ترین خبرها