موشک ها اولین انتقام قاسم سلیمانی را کلید زدند

موشک ها اولین انتقام قاسم سلیمانی را کلید زدند
چهارشنبه 18 دی 1398 - 07:45

العالم _ ایران / سیاسی

خبر:

نیمه شب چهارشنبه ایران با موشک باران پایگاه امریکا در عراق پروژه انتقام خون شهید سلیمانی را کلید زد.

تحلیل:

  • ایران وعده کرده بود انتقام حتمی است، البته این انتقام با موشک هایی کلید خورد که حاج قاسم همواره بر صیانت از آن ها تاکید داشت و هیچ گونه معامله و مذاکره ای را در خصوص انها نمی پذیرفت.
  • این انتقام قبل از خاکسپاری قاسم سلیمانی صورت پذیرفت تا نشان داده شود این نقدترین سیلی به سبک ایرانی است که در جریان انتقام متوجه آمریکاییان می شود.
  • پس از این اقدام رسانه های امریکایی و البته سعودی و اماراتی سعی در کوچک نمایی آن دارند و مدعی هستند خسارت هایی جزیی به پایگاه امریکایی وارد شده است. در حالی که سانسور و کوچک نمایی واقعیت از خصوصیات رسانه های امریکایی است به نظر می رسد پذیرش جسارت ایران در انتقام از امریکا برای حکام وابسته عرب منطقه و رسانه هایشان هم جانکاه و هم تحقیر آمیز است.
  • اگرچه هنوز قضاوت درخصوص اینکه ایا انتقام دراین مرحله از سوی ایران متوقف میشود یا بقیه ماجرا را دیگر نیروهای محور مقاومت پیگیری و عملیاتی خواهند کرد قدری زود بنظر میرسد اما آنچه از شیوه انجام این انتقام می توان استنباط کرد ان است که پروژه رهسپار کردن تابوت سربازان امریکایی به کشورشان کلید خورده است امری که مسلما جدی ترین تهدید برای ترامپ درانتخابات 2020 خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها