خون سردار سلیمانی، گریبان ترامپ و باندش را می گیرد

اسپر: ترامپ دروغ می گوید ... شف : اسپر دروغ می گوید

اسپر: ترامپ دروغ می گوید ... شف : اسپر دروغ می گوید
دوشنبه 23 دی 1398 - 22:02

خبر :

"مارک اسپر" وزیر دفاع آمریکا به شبکه "سی. بی. اس" گفت که وی از طرف مسئولان سازمان اطلاعاتی (سیا) هیچ ادله مشخصی را مبنی بر اینکه ایران برای حمله به چهار سفارت خانه آمریکا برنامه ریزی کرده ، دریافت نکرده است.

تحليل :

به نظر نمی رسد که آمریکا در طول تاریخ خود، دولتی دروغگو، دستپاچه و سردرگم و کوچه بازاری مانند دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا و تیم بی نظمش را به خود دیده باشد.

در شرایطی که جهانیان دیدند که ترامپ چگونه جنایت تروریستی خود را که به شهادت سردار قاسمی در مرکز بغداد منجر شد، به وجود طرح ایران برای حمله به چهار سفارت خانه آمریکا ربط داد و جنایتش را اینگونه توجیه کرد، می بینیم که وزیر دفاع وی ، تاکید می کند که هیچ شواهد و مدارکی دال بر اینکه ایران برای چنین حملاتی برنامه ریزی کرده باشد، در اختیار ندارد.

مساله قابل توجه این است که اسپر وجود این ادله و مدارک در نزد خود را رد نکرده، بلکه در رد آن به اطلاعات دریافتی از سیا استناد کرده است که تنها مرجع مسئول در این زمینه است.

اقرار اسپر به نبود اطلاعاتی درخصوص تصمیم ایران برای حمله به سفارت خانه های آمریکا ، نشان داد تصمیم ترامپ در اجرای جنایت تروریستی اش، تصمیمی نابخردانه بود که یا در انتقام از مردی گرفته شد که طرح های آمریکا در عراق و منطقه را به شکست کشاند، و یا به دلایل و انگیزه های انتخاباتی بود، و یا اینکه با تحریک راست گرایان افراطی صهیونیست بود که بر دولت وی سلطه دارند و یا اینکه این اقدام به خواست رژیم اسرائیل یا نظام های رجعت گرای عربی صورت گرفته است.

واضح است که ترامپ و اعضای دولت وی، از جمله پنس و پمپئو، دروغ می گویند و جنایت فجیع خود را توجیه می کنند، این توجیه را نه فقط دموکرات ها قبول نکردند، بلکه بسیاری از جمهوری خواهان نیز نپذیرفتند. همین مساله باعث شد که مجلس نمایندگان آمریکا، پس از روشن شدن حماقت رئیس جمهور این کشور، قانونی را تصویب کند که قدرت ترامپ را در شروع جنگ علیه ایران کم می کند.

از فجایع دولت دروغگوی ترامپ و از نشانه های سردرگمی آن ، این است که خود اسپر ، پیشتر در مصاحبه با شبکه سی.ان ان گفته بود دولت آمریکا، اطلاعاتی را از سازمان های اطلاعاتی دریافت کرده که حمله به برخی از سفارت خانه ها را پیش بینی می کرد.

آگاهی از این اطلاعات، فقط برای " گروه هشت "مقدور است که این گروه هشت نفره متشکل از جمعی از مهم ترین مسئولان کنگره هستند که در جریان اطلاعات حساس قرار می گیرند و این مساله درباره بقیه اعضای کنگره صدق نمی کند.

"آدم شف "رئیس کمیته اطلاعات در مجلس نمایندگان آمریکا و عضو گروه هشت ، این سخنان را به شدت، تکذیب کرد. وی گفت که این گروه هیچ اطلاعاتی را درباره حملات احتمالی به سفارت خانه های آمریکا دریافت نکرده است.

بنابراین، می بینیم که این آمریکاست که خون ملت ها را مباح می شمارد و کرامت انسانی و حاکمیت کشورها را به محض خطور هواهای نفسانی رئیس جمهوری احمق خود، ناچیز می شمارد، با این تصور که هیچ قدرتی در روی زمین وجود ندارد که آمریکا را به خاطر قلدری و زورگویی اش بازخواست کند.

اما اقدام دشواری که ایران انجام داد، هیبت آمریکا را شکست و بینی ترامپ ، اسپر ، پنس و پمپئو و همه باندهای صهیونیست و رجعت گرایان عربی را به خاک مالید.

پربیننده ترین خبرها