رایزنی وزیر خارجه قطر با رییس جمهور عراق درباره اوضاع منطقه/ تاکید بر خویشتن داری، کاهش تنش و درگیری ها

رایزنی وزیر خارجه قطر با رییس جمهور عراق درباره اوضاع منطقه/ تاکید بر خویشتن داری، کاهش تنش و درگیری ها
چهارشنبه 25 دی 1398 - 18:13

«برهم صالح» رییس جمهوری عراق در دیدار با «محمد بن عبد الرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر تاکید کرد: عراق نقطه آغازی برای حمله به هیچ یک از کشورهای همسایه نخواهد بود.

العالم ـ عراق

به گزارش پایگاه خبری «سومریه نیوز» به نقل از دفتر صالح ، وی در این دیدار که در کاخ السلام بغداد انجام شد با وزیر خارجه قطر درباره اوضاع کنونی منطقه و جهان و راه های کاهش تنش و برقراری آرامش در منطقه گفت و گو کرد.

دو طرف در این دیدار بر خویشتن داری و حاکمیت منطق و عقلانیت و زبان گفت وگو برای کاهش شدت تنش ها و درگیری ها تاکید کردند.

صالح در ادامه تاکید کرد: عراق می تواند عامل تفاهم و نقطه ثبات و صلح میان قدرت های منطقه و جهانی باشد و از تلاش ها برای حل بحران های کنونی برای برخورداری ملت های منطقه از صلح و رفاه حمایت می کند.

رییس جمهوری عراق تصریح کرد: کشورش نقطه آغازی برای هیچ گونه حمله به هیچ یک از کشورهای همسایه نخواهد بود و یا به میدانی برای جنگی جدید که قابلیت ها و منابع ملت ها را نابود می کند، تبدیل نخواهد شد.

وزیر خارجه قطر نیز با تاکید بر حساس بودن شرایط کنونی، به اهمیت هماهنگی و کار مشترک با طرف های منطقه ای و بین المللی برای رسیدن به راه های مسالمت آمیز برای حفظ امنیت منطقه و ثبات آن اشاره کرد.

محمد بن عبدالرحمان آل ثانی پیشتر نیز با همتای عراقی دیدار و درباره های راه های کاهش تنش میان ایران و آمریکا گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه قطر پیش از عراق، به تهران سفر کرده بود و درباره اوضاع کنونی منطقه و عواقب اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و همرزمانش که منجر به تشدید تنش ها شده است، با مقامات ایرانی گفت وگو کرد.

سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

ایران نیز در پاسخ به این جنایتگری آمریکا، بامداد 18 دی ماه درست همان ساعتی که سردار سلیمانی را به شهادت رساندند، حمله موشکی گسترده ای را به پایگاه استراتژیک «عین‌الاسد» که مهمترین مقر نظامی آمریکا در عراق به شمار می‌رود، آماج حملات خود قرار داد، این حمله موشکی اولین حمله نظامی یک کشور مستقل به پایگا‌ه‌های نظامی آمریکا پس از جنگ جهانی دوم بوده است.

پربیننده ترین خبرها