وزیر خارجه اردن به عراق سفر می‌کند

وزیر خارجه اردن به عراق سفر می‌کند
پنج‌شنبه 26 دی 1398 - 19:09

رسانه های اردنی از سفر قریب الوقوع وزیر امور خارجه این کشور به عراق خبر دادند.

العالم ـ اردن

رسانه‌های اردنی روز پنجشنبه به نقل از محمد علی حکیم وزیر امور خارجه عراق گزارش دادند که ایمن الصفدی وزیر امورخارجه اردن به زودی به بغداد سفر خواهد کرد.

بر این اساس وزیر امور خارجه عراق در صفحه توئیتر خود نوشت: در روزهای آینده با ایمن الصفدی وزیر خارجه کشور اردن که حامل پیام عبدالله ثانی پادشاه این کشور است، دیدار می‌کنیم.

محمد علی حکیم افزود: وزیر امور خارجه اردن در این سفر با رهبران سیاسی عراق درباره کاهش تنش و برقراری آرامش در کشور و ایستادن در کنار مردم عراق دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، عمر الرزاز نخست وزیر اردن بهمن سال گذشته با هدف گسترش همکاری اقتصادی و صنعتی با عراق، در منطقه مرزی دو کشور با «عادل عبدالمهدی» همتای عراقی خود دیدار کرد.

شاه اردن نیز حدود سه هفته پیش از دیدار یاد شده اخیر و پس از گذشت۱۰ سال سفری رسمی به عراق داشت که هدفش پیگیری کردن چندین پرونده امنیتی و سیاسی مشترک میان امان و بغداد بود.

روزنامه فرامنطقه ای "رأی الیوم" در آن زمان در گزارشی با اشاره به سفرهای مقامات اردنی به عراق، این سفرها را نشانگر تغییر سیاست‌های منطقه‌ای اردن و عقب‌نشینی از مواضع خود درباره هلال شیعی توصیف کرد.

این روزنامه افزود: اصطلاح هلال شیعی اولین بار توسط عبدالله دوم شاه اردن در سال 2004 و در خلال به قدرت رسیدن شیعیان در عراق، مطرح شد و غالبا از سوی کسانی که درصدد القای نوعی خطر از شدت یافتن روابط شیعیان عراق با جهان خارج است، استفاده می‌شود.

پربیننده ترین خبرها