یمن: کاهش حملات ائتلاف سعودی حقیقت ندارد

یمن: کاهش حملات ائتلاف سعودی حقیقت ندارد
جمعه 27 دی 1398 - 03:25

سخنگوی نیروهای مسلح یمن پنجشنبه شب اظهارات نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن را مبنی بر کاهش حملات ائتلاف سعودی به این کشور غیر واقعی عنوان کرد.

العالم - یمن

به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، «یحیی سریع» افزود: افزایش حملات ائتلاف سعودی به یمن در روزهای گذشته، اظهارات مارتین گریفیتس در شورای امنیت را نقض می‌کند.

وی ادامه داد: ائتلاف سعودی همه روزه با انجام عملیات و حمله به نیروهای یمنی به تنش ادامه می‌دهد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه کرد: ائتلاف سعودی در روز پنجشنبه در سه نوبت شهرستان مرزی کتاف واقع در استان صعده در شمال یمن را بمباران کرد.

گریفیتس روز پنجشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفته بود: در این هفته شاهد اقدامات اصلی تحریک نظامی در یمن نبوده‌ایم. این قابل توجه است در واقع، این یکی از ساکت‌ترین هفته‌های یمن از زمان آغاز جنگ بوده و تنها یک حمله هوایی داشته است.

نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن افزوده بود، تحرکات بسیار محدود نظامی در سطح زمین مشاهده شده و حمله هواپیماهای بدون سرنشین یا موشکی به کشورهای همسایه وجود نداشت.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف تقریبا پنج سال گذشته به استثنای امارات، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها