دیدار وزیر خارجه اردن با عادل عبدالمهدی

دیدار وزیر خارجه اردن با عادل عبدالمهدی
شنبه 28 دی 1398 - 22:09

وزیر خارجه اردن که به بغداد رفته است، با عادل عبدالمهدی نخست وزیر پیشبرد امور عراق دیدار کرد.

العالم - عراق

به گزارش شبکه السومریه، دفتر عادل عبدالمهدی در بیانیه‌ای اعلام کرد نخست وزیر امروز شنبه ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن را به حضور پذیرفت که طی آن از سطح روابط عراق و اردن تمجید و اعلام کرد به افزایش همکاری در زمینه‌های مختلف که منافع دو ملت و دو کشور برادر و همسایه را محقق کند، چشم دوخته است.

این بیانیه آورده است : عبدالمهدی گفت عراق و اردن روابط نزدیک و رو به رشدی دارند و دو پایه اساسی امنیت و ثبات در منطقه به شمار می‌روند و نقش مهمی در مهار بحران‌ها و دور کردن منطقه از خطرات جنگ‌ها و نزاعات ایفا می‌کنند.

بر اساس این بیانیه، عبدالمهدی خاطر نشان کرد سفر مسئولان دو کشور گامی رو به جلو در اجرای یادداشت‌های تفاهم و توافقات مشترک است و رایزنی و ارتباط درباره تحولات امنیتی و بحران منطقه‌ای ضرورت دارد.

این بیانیه افزود وزیر خارجه اردن هم با ابراز خرسندی از سفر به عراق و تمجید از همکاری موجود میان دو کشور برادر، سلام ملک عبدالله دوم را به نخست وزیر رساند و بر حمایت از عراق و ملت و دولت و تمایل برای افزایش همکاری و هماهنگی درباره مسائل مختلفی که برای منافع دو ملت و امنیت و ثبات منطقه مهم است، تاکید کرد. الصفدی از نقش عراق در برگزاری نشست سه جانبه اخیر مقامات عراق،اردن و مصر که به همکاری و هماهنگی منجر شد، تمجید کرد.

این بیانیه آورده است وزیر خارجه اردن تصریح کرد که کشورش از تلاش‌های دولت عراق برای حفظ امنیت و ثبات و حاکمیت ملی و استقلال و اجتناب از ورود به سیاست محورها و اینکه عراق میدانی برای نزاعات نباشد، حمایت می کند.

الصفدی بر موضع اردن مبنی بر کاهش تنش و تحقق آتش بس در بحران منطقه ای و پایان تنش و جنگ و پیامدهای خطرناک آن برای امنیت منطقه و جهان تاکید کرد.

بر اساس این بیانیه، وزیر خارجه اردن همچنین برای بهبودی کامل آیت الله العظمی سیستانی مرجع عالی دینی دعا کرد.

تسنیم

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها