استقرار نیروهای فرانسوی در عربستان برای 'اطمینان بخشی' یا دوشیدن

استقرار نیروهای فرانسوی در عربستان برای 'اطمینان بخشی' یا دوشیدن
شنبه 28 دی 1398 - 23:08

در اقدامی که فقط می توان آن را اوج دورویی غربی در برخورد با مسائل انسانی توصیف کرد و نیز میزان آزمندی غرب را برملا می سازد، مسئولان فرانسوی از جمله مکرون اعلام کردند که سامانه های راداری که بخشی از 'قدرت ماموریت جگوار'، به منظور 'اطمینان بخشی به عربستان'، در ساحل شرقی عربستان مشرف به خلیج فارس مستقر شده اند.

العالم ـ عربستان سعودی

با آنکه دورویی، آزمندی و دروغگویی دولتهای غربی که به دروغ شعار حقوق بشر و عدالت و آزادی و دموکراسی سر می دهند، دیگر از ملتهای جهان و بویژه ملتهای عرب ومسلمان و ملتهای جهان سوم پنهان نیست؛ تجربه های تلخ این ملتها با غرب بویژه پس از جنگ جهانی دوم این واقعیتها را اثبات می کند؛ چنانکه غرب حتی برای یک بار نیز از مسائل انسانی این ملتها دفاع نکرده است بلکه بالعکس با وقاحت تمام از رژیم های دیکتاتوری و بویژه رژیم های قبیله ای در خلیج فارس و در راس آنها رژیم آل سعود و امارات و بحرین حمایت کرده است.

امروز غربِ طمع کار و دورو با چشمان خود شاهد اقدامات هولناک عربستان و امارات در حق ملت عرب ومسلمان یمن از بیش از 5 سال پیش تاکنون است؛ چنانکه در عرض هر ده دقیقه یک کودک یمنی جان خود را از دست می دهد و بیش از 20 میلیون نفر به خاطر گرسنگی و وبا و بیماری های دیگر با مرگ دست و پنجه نرم می کنند. عربستان با سلاح های غربی که از امریکا وفرانسه و انگلیس وآلمان و کانادا به قیمت صدها میلیارد دلار خریداری کرده است، تمام زیرساخت های یمن را ویران کرد. این ملت به گواه سازمان ملل با بزرگترین فاجعه انسانی در تاریخ مواجه است و به جای آنکه غربِ منافق و آزمند از کمک تسلیحاتی به دو رژیم سعودی و اماراتی دست بکشد، اینک بعد از 5 سال همچنان نیروهای ویژه و سامانه های راداری برای "اطمینان بخشی" به عربستان ارسال می کند.

روشن است که مکرون نیز می خواهد عربستان و امارات را بدوشد؛ همان کاری که ترامپ نیز پیش از این انجام داده است؛ او همانند ترامپ به خوبی می داند که ارسال برخی نظامیان و سامانه های راداری موجب اطمینان بخشی به عربستان نمی شود؛ بلکه او برای کسب اموال از عربستان دست به چنین اقدامی زده است؛ ترامپ نیز پیش از این اذعان کرد که درمقابل ارسال چند هزار نظامی امریکایی به عربستان، یک میلیارد دلار دریافت کرد.

بنابراین مکرون و ترامپ و دیگر سرانِ به اصطلاح 'متمدنِ' غرب در دورویی و طمع ورزی با یکدیگر رقابت می کنند. در این رقابت اثری از ارزش ها و یا اخلاق انسانی وجود ندارد؛ زیرا اساسا آنها بی وجدان هستند؛ ما در این خصوص به آنها تهمت و افترا نمی زنیم؛ زیرا یک نگاه گذرا به اجساد سوخته و قطعه قطعه شده کودکان یمن بر اثر شلیک موشک های غربی و یا به کودکانِ 'پوست به استخوان چسبیده' یمن که در سرمای زمستان بدون غذا و لباس و پناهگاه مانده اند، کفایت می کند تا وجدان سنگدل ترین جنایتکاران را تکان دهد.

پربیننده ترین خبرها