پاسخ موشکی رعب آور ایران به آمریکا/ صحنه سازی هالیودی عین الاسد قبل از حضور خبرنگاران عراقی

پاسخ موشکی رعب آور ایران به آمریکا/ صحنه سازی هالیودی عین الاسد قبل از حضور خبرنگاران عراقی
يکشنبه 29 دی 1398 - 17:37

بالاخره پس از گذشت ۱۱ روز از پاسخ موشکی رعب آور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پایگاه عین الاسد و پاکسازی آن، فرماندهی ارتش آمریکا در عراق به شماری از خبرنگاران رسانه های عراقی اجازه داد از این پایگاه در غرب استان الانبار بازدید کنند.

العالم ـ آمریکا

خبرنگاران عراقی که از این پایگاه نظامی دیدن کرده اند، حملات موشکی ایران را رعب آور توصیف کرده و گفته اند که آمریکایی ها همچنان از بیان خسارت های مادی به ویژه تلفات انسانی به شدت خودداری می کنند.

«حیدر قاسم» خبرنگار شبکه تلویزیون السومریه امروز (یکشنبه) در گفت وگو با ایرنا علام کرد: آمریکایی ها به نحوی صحنه اصابت موشک ها را داخل پایگاه چیده اند که کمترین آثار تخریب دیده شود، اما حجم ویرانی این پایگاه پس از پاسخ موشکی ایران چندان بالا است که امکان پنهان کردن خسارت های آن وجود ندارد.

به گفته وی، بازدید از منطقه نشان می دهد که حملات موشکی ایران بسیار دقیق و حساب شده بوده و سربازان و فرماندهان آمریکایی حاضر در این پایگاه که با آنها مصاحبه شده، از لحظات پاسخ موشکی جمهوری اسلامی ایران با ترس و دلهره یاد می کنند.

خبرنگار تلویزیون السومریه عراق اضافه کرد که کل پایگاه عین الاسد ۳۳ کیلومتر مربع وسعت دارد که طول آن حدود ۶۰ کیلومتر است و نیروهای آمریکایی فقط در ۱۱ کیلومتر آن مستقر هستند و موشک های ایرانی به طرز دقیق فقط محل استقرار نظامیان، تجهیزات، هواپیماها و بالگردهای نظامی آمریکایی ها را هدف قرار داده اند.

حیدر قاسم ادامه داد: بیشتر گستره پایگاه در اختیار نیروهای عراقی است، اما به نیروها، مواضع، تجهیزات و تسلیحات و هواپیماهای عراقی حاضر در این پایگاه هیچ گونه آسیبی نرسیده است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از فرماندهان نظامی آمریکایی که با او مصاحبه کرده تاکید داشته که ۱۱ نظامی آمریکایی در این حمله موشکی با وجود حضور در پناهگاه های ضد بمب، بر اثر شدت انفجارها، دچار موج انفجار شده و هنوز تحت درمان قرار دارند.

اطلاعات حیدر قاسم را خبرنگار تلویزیون «العهد» ارگان خبری عصائب اهل الحق نیز که در بازدید از پایگاه حضور داشته، در گزارشی خبری که پیرامون حمله موشکی ایران منتشر کرده، مورد تاکید قرار داده است.

خبرنگار العهد تاکید کرده که آثار پاسخ موشکی ایران نشان می دهد که حملات بسیار قوی بوده و آمریکایی ها برای کاستن از حجم خسارت ها، اقدام به دستکاری محل حمله کرده اند.

وی جابه جایی برخی دیوارهای بتنی آسیب دیده با دیوارهای جدید، پاکسازی محل مورد حمله که قبل از آن مملو از تجهیزات و تسلیحات بوده و احتمالا نیروهای آسیب دیده را از جمله اقدام های آمریکا برای کمتر جلوه دادن حمله موشکی ایران برشمرده است.

خبرنگار العهد در عین حال بنابه منابع آمریکایی اعلام کرد که دستکم ۱۱ نظامی و فرمانده آمریکایی بر اثر شدت پاسخ موشکی ایران دچار موج انفجار شده و هنوز تحت درمان قرار دارند.

این خبرنگار نیز تاکید کرد که آمریکایی ها به شدت از نشان دادن حجم خسارات مادی و احتمالا انسانی در این حمله موشکی اجتناب می کنند و بعد از ۱۱ روز به رسانه های عراقی اجازه بازدید از محل داده اند تا در این مدت بتوانند آثار حمله را پاکسازی کنند.

به گزارش ایرنا، بامداد روز چهارشنبه ۱۸ دیماه در پاسخ به عملیات جنایتکارانه و تروریستی نیروهای متجاوز آمریکایی و انتقام ترور ناجوانمردانه و شهادت مظلومانه سردار پرافتخار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانش، نیروی هوا فضای سپاه طی عملیات موفق بنام عملیات «شهید سلیمانی» با رمز مقدس یازهرا (س) با شلیک چندین موشک زمین به زمین پایگاه اشغالی ارتش متجاوز آمریکا موسوم به «عین الاسد» را درهم کوبیدند.

عین‌الاسد در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» واقع شده است و در سال ۲۰۰۳ میلادی تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ میلادی در آن باقی ماندند.

این پایگاه دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است و در پایان سال ٢٠١٤ به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت تصرف نظامیان آمریکایی قرار گرفت.

پایگاه آمریکای الحریر در اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق نیز در همان روز مورد هدف پاسخ موشکی نیروهای سپاه قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها