فراخوان همبستگی با زندانیان بیمار در زندان های آل خلیفه + ویدئو

دوشنبه 30 دی 1398 - 17:28

فراخوانی که برای اعلام همبستگی با زندانیان بیمار در زندان های رژیم آل خلیفه در بحرین در شبکه های اجتماعی برگزار شد، از سیاست مسئولان زندان های این رژیم در زمینه عدم رسیدگی عمدی به وضعیت درمانی و سلامت بیماران در زندان های این کشور پرده برداشت.

العالم - بحرین

در این فراخوان که بنا به درخواست گروه های معارض بحرینی و با عنوان " زندانیان بیمار در بحرین" در شبکه های اجتماعی برگزار شد، ویدئوها و تصاویری از اوضاع وخیم زندانیان بیمار در زندان های رژیم آل خلیفه و سهل انگاری عمدی مسئولان زندان در حق زندانیان به اشتراک گذاشته شد.

گزارش های فعالان حقوق بشری و حقوقدانان در این فراخوان در شبکه های اجتماعی حاکی از کوتاهی تعمدی مسئولان زندان های رژیم آل خلیفه در بحرین در رسیدگی به وضعیت زندانیان بیمار است.

بر اساس گزارش های موجود، زندانیان در نتیجه کوتاهی عمدی مسئولان زندان های رژیم آل خلیفه با وضعیت وخیمی روبرو بوده و زندانیان بیمار از درمان های لازم و مناسب محروم هستند.

ائتلاف جوانان 14 فوریه در بحرین اعلام کرده است که فراخوان اعلام همبستگی با زندانیان، افشا کننده دروغ های مقامات بحرینی درباره واقعیت حقوق بشر در بحرین است.

در این حال، جمعیت الوفاق بحرین نیز با تاکید بر اینکه بازداشت زندانیان در اصل غیرقانونی بوده و زندانی کردن آنان تحت عنوان زندانیان عقیدتی توجیهی ندارد، از مقامات رژیم آل خلیفه خواست که همه زندانیان را که از بیماری و مشکلات جسمانی رنج می برند و در شرایط جسمانی بدی به سر می برند، آزاد کنند.

همچنین مرکز حقوق بشر بحرین نیز تاکید کرد که در گذشته، ده ها مورد از شکایت زندانیان را به علت نقض حقوق شان در برخورداری از حق درمان مناسب و لازم را دریافت کرده است.

این مرکز تاکید کرد: سهل انگاری تعمدی در حق زندانیان بیمار و رسیدگی نکردن به وضعیت سلامت آنان، بر اثر وضعیت نابسامان زندان ها، به یکی از انواع معمول شکنجه تبدیل شده است و کسانی که در به وجود آمدن این وضعیت مقصر هستند، بازخواست نمی شوند.

سازمان دیده بان حقوق بشر نیز در گزارش بین المللی خود اعلام کرد: وضعیت حقوق بشر در بحرین در سال گذشته، نابسامان بوده است و مقامات آل خلیفه ، حکم های اعدام را اجرا کرده و آزادی بیان و عقیده را سرکوب کرده و فعالان را در شبکه های اجتماعی تهدید کرده اند.

عدم رسیدگی پزشکی به زندانیان بیمار در زندان های رژیم آل خلیفه در ارتباط با مسائل سیاسی تکرار می شود و شماری از جوانان بحرینی در نتیجه سهل انگاری عمدی در رسیدگی به وضعیت بیماران زندانی ، به شهادت رسیده اند.

پربیننده ترین خبرها