وزیر خارجه عمان مجددا در تهران چرا؟

وزیر خارجه عمان مجددا در تهران چرا؟
سه شنبه 1 بهمن 1398 - 20:56

درحالی که تنها دو هفته قبل بن علوی در تهران حضور داشت و جمعه گذشته ظریف در مسقط بود سفر امروز بن علوی برای دومین بار در طول یک ماه به تهران بنظر مساله ساده ای نیست.

العالم- ایران/ سیاسی

عمان را کشور میانجیگری‌ها معرفی می‌کنند و سلطان مرحوم این کشور و شخص بن علوی به عنوان پایه های ثابت این رویکرد شناخته می‌شدند . در شرایط بحرانی کنونی میان ایران و آمریکا اذهان تحلیلگران سیاسی به شکلی ویژه متمایلند تا هدف از این سفر را بیش از موارد اعلام شده در رسانه ها به تحلیل بنشینند و به ارائه اخبار رسمی و کلیشه‌ای متداول اکتفا نکنند بویژه آنکه این سفر درست در حالی اتفاق میافتد که دو روز پیش رییس مجلس شورای اسلامی از احتمال تجدید نظر در رویکرد هسته‌ای ایران در مقابل بی عملی اروپاییان سخن گفت و دیروز وزیر خارجه ایران احتمال خروج از ان پی تی در واكنش به عدم پایبندی اروپاییان به تعهدات برجاميشان و یا ارسال پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت را دور از ذهن معرفی نکرد.

دیروز درحالی سخنگوی وزارت خارجه ایران از حضور یک چهره منطقه ای در ایران خبر داد که حضور امروز بن علوی در تهران پایان بخش همه گمانه‌ها در این خصوص بود. اما اینکه آیا بن علوی چنانکه اغلب از سفرهای ایرانی –آمریکاییش انتظار میرود حامل پیام یا نکته ای از جنس آمریکایی هم باشد را بایستی به انتظار نشست.

طی هفته های اخیر سفرهای پر تعداد مقامات منطقه ای به ایران همگی در سایه تعاملات ایران –آمریکا تحلیل شد اگر چه کمتر خبری رسمی از آن ها رسانه ای شد.ترور سردار سلیمانی،تشییع پیکر آن شهید توسط جمعیتی بالغ بر 50 میلیون نفر،حمله ایران به عین الاسد و معرفی آن بعنوان یک سیلی ایرانی به آمریکا و... همچنان سایه ای سنگین بر نگاه ایرانیان و محور مقاومت به آمریکا دارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها