اولین دیدار فرماندار کل استرالیا با «عباس» در رام‌الله

اولین دیدار فرماندار کل استرالیا با «عباس» در رام‌الله
پنج‌شنبه 3 بهمن 1398 - 12:32

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طی دیدار با فرماندار کل استرالیا در رام‌الله اعلام کرد، فعالیت‌های مختلف رژیم صهیونیستی مانند شهرک‌سازی باعث شده راهکار دو دولتی از بین برود.

العالم - فلسطین اشغالی

«دیوید هرلی» فرماندار کل استرالیا برای اولین بار در رام‌الله مقر تشکیلات خودگردان فلسطین با رئیس این نهاد «محمود عباس» دیدار کرد.

هرلی در حقیقت نماینده آنچه «پادشاهی استرالیا» نامیده می‌شود نیز هست. «الیزابت دوم» (ملکه بریتانیا) ملکه این پادشاهی قلمداد می‌شود.

بر اساس گزارش «خبر پرس»، محمود عباس فرماندار کل استرالیا را در جریان آخرین وضعیت در اراضی فلسطینی و وضعیت روند سیاسی در پی عدم تعهد رژیم صهیونیستی به توافق‌های امضا شده قرار داد.

رئیس تشکیلات خودگردان سپس به ادامه فعالیت‌های شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بر اراضی فلسطینی و سعی در تغییر ماهیت قدس پرداخت و گفت، این اقدامات راهکار دو دولتی را که مورد حمایت جامعه بین‌المللی است، از بین می‌برد.

محمود عباس بر تقویت روابط دوجانبه با استرالیا در راستای منافع دو کشور تأکید کرد.

وی همچنین بر موضع رسمی فلسطین در رد هر اقدامی برای حل مسأله فلسطین به دور از تصمیم‌های بین‌المللی تأکید کرد و گفت: تصمیم‌هایی که دولت آمریکا به صورت جانبدارانه و برای حمایت از اشغالگر و در مخالفت با قانون بین‌الملل می‌گیرد وجود یک ساز و کار بین‌المللی چند جانبه برای حمایت از هر مذاکره‌ای در آینده را می‌طلبد که به اشغالگری اسرائیل در خاک دولت فلسطین با مرکزیت قدس شرقی و مرزهای ۱۹۶۷ پایان دهد.

رئیس تشکیلات خودگردان بر ضرورت اعمال فشار جامعه بین‌المللی بر رژیم صهیونیستی با هدف اینکه این رژیم اجازه برگزاری انتخابات در قدس را بدهد، تأکید کرد.

فرماندار کل استرالیا هم از حمایت کشورش از روند صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه خبر داد و گفت که این کشور به تقویت روابط دوستانه و همکاری دوطرفه در زمینه‌های مختلف تمایل دارد.

در این دیدار «زیاد ابوعمرو» عضو کمیته مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف»، «نبیل ابوردینه» وزیر اطلاع‌رسانی، «ریاض المالکی» وزیر خارجه، «مجدی الخالدی» مشاور دیپلماتیک عباس و «انتصار ابوعماره» رئیس دفتر ریاست تشکیلات خودگردان حضور داشتند.

محمود عباس دیروز در مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله میزبان «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه بود که با وی درباره تازه‌ترین تحولات مربوط به فرایند سیاسی حل مسئله فلسطین و مسائل منطقه گفت‌وگو کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها