جشن طلاق فلسطین و اسرائیل با خطبه خوانی ترامپ

جشن طلاق فلسطین و اسرائیل با خطبه خوانی ترامپ
چهارشنبه 9 بهمن 1398 - 14:18

دیشب در آمریکا و جلسه رونمایی از "معامله ترامپ" رییس جمهور آمریکا می‌کوشید تا دو طرف اسرائیلی و فلسطینی را به عقدی مجدد و البته مستحکم‌تر از اوسلو در بیاورد.

العالم - کشکول

در این مراسم عاقد، شاهدان، اسباب عیش و عشرت و همه چیز کاملاً آماده بود الا طرفی که بنا بود به عقد طرف دوم درآید. شرایط این ازدواج بقدری تحمیلی، سخت و خشن بود که طرف فلسطینی 84 ساله ترجیح داد تن به این خفت و البته آنچنانکه خود نامید خیانت ندهد و لذا نه در جلسه عقد جدید حاضر شد و نه اجازه داد تا بر او و به شکلی نیابتی خطبه خوانده شود.

جو جلسه را می‌کوشیدند تا کاملا صمیمانه و البته مفرح نشان دهند و لذا ترامپ و نتانیاهو یکدیگر را به اسم کوچک صدا میزدند و مکرر همدیگر را تشویق می‌کردند و البته مدام در تقدیر از موفقیت‌هایشان با هم دست میدادند.

در این مراسم اعلام شد، سند ازدواج مشتمل بر 80 صفحه است و البته همه اختیارات و امتیازات به طرف حاضر در مراسم داده شده است. قدس کلا و بشکلی تجزیه ناشده سهم اسرائیل، دره اردن از آن اسرائیل، شهرک های غیر قانونی اسرائیلی مال اسرائیل و از همه مهم تر و البته برای محکم کاری حق بازگشت به وطن مادری از فلسطینیان آواره بنفع اسرائیل سلب شده اعلام شد.

البته در جلسه عاقد (ترامپ) وعده داد اگر طرف فلسطینی بر همه آنچه در این جلسه ارائه شد تمکین کند وفقط به تکالیفی که برایش تعریف شده است بی چون و چرا گردن گذارد انگاه می توان در آینده ای که نه کسی از آن خبر دارد! نه معلوم است کی میاید و نه هیچ تضمینی برآمدنش هست شاید وشاید بشود فکری برای مملکت وملتی بنام فلسطین کرد. جشن دیشب بیش از آنکه به جشن عروسی شبیه باشد به جشن طلاقی می‌مانست که می‌شد اعلام هم از جای جای آن بگوش دل شنید پشیمانی از توافق اوسلو را.

پربیننده ترین خبرها