حضور شبکه العالم به عنوان نخستین رسانه در استان مارب/ تحسین خبرنگار العالم توسط یحیی سریع + فیلم

پنج‌شنبه 10 بهمن 1398 - 19:22

دوربین شبکه العالم به عنوان نخستین شبکه تلویزیونی، در منطقه مجزر در استان مارب پس از آزادسازی آن توسط ارتش یمن حاضر شد و ویرانی گسترده در شهر تاریخی براقش و نیز بازگشت اهالی این منطقه به خانه های خود پس از 4 سال آوارگی بر اثر حملات ائتلاف متجاوز سعودی را رصد کرد.

العالم ـ یمن

شیوخ و شخصیتهای برجسته منطقه مجزر در استان مارب از قهرمانان ارتش و کمیته های مردمی یمن که توانستند شهر را طی عملیات نظامی گسترده به نام عملیات 'البنیان المرصوص' آزاد کنند، استقبال کردند.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره عملیات 'البنیان المرصوص' گفت که در این عملیات تعدادی از شهرهای استان مارب و الجوف آزاد شدند.

شهر تاریخی براقش یکی از آثار تاریخی منطقه مجزر براثر حملات ائتلاف سعودی و نیز غارتهای مزدوران در معرض تخریب و ویرانی گسترده قرار گرفت؛ مزدوران سعودی نیز بسیاری از عتیقه جات این شهر را غارت کردند و به ثروتمندان اماراتی و سعودی فروختند.

اهمیت راهبردی منطقه مجزر در آن است که در وسط استانهای مارب و الجوف و صنعا واقع است و 40 کیلومتر تا مرکز شهر مارب و 30 کیلومتر تا شهر الحزم مرکز استان الجوف فاصله دارد. آزادی منطقه مجزر سبب می شود تا ارتش و کمیته های مردمی در ورودی های شهر مارب و الحزم قرار گیرند.

شایان ذکر است؛ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از سرعت عمل شبکه العالم در پوشش خبری و اطلاع رسانی در باره این عملیات تقدیر و تشکر کرد.

پربیننده ترین خبرها