اعمال محدودیت‌های جدید از سوی دولت ترامپ برای مهاجرت اتباع شش کشور به آمریکا

اعمال محدودیت‌های جدید از سوی دولت ترامپ برای مهاجرت اتباع شش کشور به آمریکا
شنبه 12 بهمن 1398 - 07:46

دولت ترامپ محدودیت‌هایی را برای مهاجرت اتباع شش کشور به آمریکا اعمال کرد.

العالم _ آمریکا

به نقل از آسوشیتدپرس، دولت آمریکا اعلام کرد درباره مهاجرت اتباع شش کشور به ایالات متحده، محدودیت‌هایی را در نظر گرفته است. مقام‌های آمریکایی می‌گویند این کشورها نتوانستند حداقل استانداردها و معیارهای امنیتی را رعایت کنند.

شهروندان نیجریه، میانمار، اریتره، قرقیزستان، سودان و تانزانیا برای اخذ روادید مسافرت به آمریکا با محدودیت‌هایی روبرو خواهند شد.

این گزارش می‌افزاید، این اقدام تازه دولت دونالد ترامپ ممنوعیت سفر برای شهروندان این کشورها نیست، بلکه اخذ برخی از روادیدهای خاص برای آنها را در بر می‌گیرد.

دونالد ترامپ این فرمان را امضا کرده و قرار است این محدودیت‌ها در ۲۱ فوریه اعمال شوند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرده است که هرچند مهاجرت اتباع علاقه‌مند دیگر کشورها به ایالات متحده در راستای تامین امنیت ملی است، ولی اگر کشوری مایل است که از امکان مهاجرت و اخذ روادید مسافری برخوردار باشد، می‌بایست حداقل معیارهای امنیتی تعیین شده از سوی نهادهای آمریکا را رعایت کند.

طبق این گزارش، روادید مهاجرتی برای شهروندان نیجریه، میانمار، اریتره و قرقیزستان تعلیق شده است. تعلیق ویزا شامل شهروندانی خواهد شد که از طریق حمایت خانواده یا کارفرما در صدد مهاجرت دائم به آمریکا بودند. همچنین این تعلیق شامل برندگان اخیر لاتاری گرین کارت می‌شود.

همچنین برای سودان و تانزانیا ویزای گرین کارت تعلیق می‌شود. نیجریه پیشتر از ویزای گرین کارت تعلیق شده بود.

برخی از منتقدان، این محدودیت‌های تازه را نوع جدیدی از ممنوعیت سفر برای مسلمانان ارزیابی کرده‌اند. امضای نسخه اولیه قانون ممنوعیت سفر اتباع چندين کشور به آمریکا توسط دونالد ترامپ در اولین هفته‌های آغاز ریاست جمهوری وی باعث بروز سردرگمی در فرودگاه‌ها و شکایات متعددی به دادگاه‌های فدرال شد.

در نهایت دیوان عالی آمریکا سومین نسخه از این مقررات را تایید کرد. با تایید این مقررات از سوی دیوان عالی آمریکا در سال ۲۰۱۸ تمامی چالش‌های قضایی در اعتراض به این مقررات به پایان رسید.

پیش از این تصمیم دیوان عالی آمریکا، مراجع قضایی فدرال اجرای دو بخش از دستور مهاجرتی رییس جمهور را به دلیل تبعیض قایل شدن در مورد مسلمانان متوقف کرده بودند. پس از این موانع حقوقی دولت دونالد ترامپ کره شمالی و ونزوئلا را نیز به فهرست ممنوعیت سفر به آمریکا افزود. نسخه اولیه دستور ریاست جمهوری در زمینه ممنوعیت مهاجرت به آمریکا فقط اتباع شش کشور مسلمان را شامل می‌شد ولی در بازنویسی مجدد این مقررات، عراق از فهرست حذف شد.

پربیننده ترین خبرها