خیز آمریکا علیه چین با استفاده از فرصت ویروس کرونا

خیز آمریکا علیه چین با استفاده از فرصت ویروس کرونا
شنبه 12 بهمن 1398 - 13:07

در حالی که در آمار رسمی شمار افراد آلوده به ویروس کرونا حدود ۱۲ هزار نفر در سراسر جهان اعلام شده، برخی منابع غربی از جمله رسانه های آمریکایی ادعا می کنند که آمار واقعی بسیار بیشتر است و تاکنون، تنها در شهر ووهان بیش از ۷۵ هزار نفر به این ویروس آلوده شده‌اند. درهمین حال وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرده که کرونا باعث می شود فرصت های شغلی به داخل آمریکا بازگردد.

العالم ـ آمریکا

به گزارش تارنمای رسانه آمریکایی بیزنس اینسایدر، یک الگوی علمی نشان می دهد که بر خلاف آمار رسمی، تعداد واقعی افراد آلوده به ویروس کشنده کرونا در شهر ووهان بیش از ۷۵ هزار نفر است؛ آماری که دست کم ۱۰۰ برابر آمار رسمی ابتلا به بیماری کرونا در جهان است.

بر اساس این گزارش، محققان دانشگاه هنگ کنگ روز جمعه تحقیقاتی را در مجله پزشکی لانست انگلیس منتشر کردند که در آن سرعت انتشار این ویروس برآورد شده است.

در این تحقیقات تاکید می شود که با توجه به تعداد افرادی که از شهر ووهان محل شیوع این ویروس در چین، به کشورهای دیگر سفر می کنند، این ایده تقویت می شود که تعداد مبتلایان به این ویروس در سطح بین المللی بسیار بالاتر است.

به گفته محققان،تا ۵ بهمن (۲۵ ژانویه)، تاکنون تعداد مبتلایان به این ویروس ۷۵هزار و ۸۱۵ نفر بوده است.

بر اساس گزارش سی ان ان، آمار رسمی مبتلایان در استان «هوبئی/ Hubei» را که ووهان پایتخت آن است، تا ۵ بهمن (۲۵ ژانویه) ۷۶۱ نفر اعلام کرد که تقریبا یک درصد رقم اعلام شده در برخی رسانه های غربی است.

بیزنس اینسایدر نوشت: این تحقیقات تنها موردی نیست که نشان می دهد آمار رسمی میزان دقیق شیوع این ویروس را نشان نمی دهند. تحقیقات دیگر انجام شده از سوی دانشکده امپریال کالج لندن که ۲۷ دی (۱۷ ژانویه) منتشر شد نیز تاکید دارد که آمار رسمی بسیار پایین تر است.

بر اساس بخشی از الگوی ارائه شده توسط محققان هنگ کنگی پیش بینی شده که میزان ابتلا به این بیماری واگیر هر ۶.۴ روز یکبار، دو برابر می شود. بر اساس چنین منطقی تعداد مبتلایان به این ویروس در شهر ووهان تا روز جمعه ۱۱ بهمن (۳۱ ژانویه) ۱۵۱ هزار و ۶۳۰ نفر بوده است.

اما آمار رسمی اعلام شده تا روز جمعه کمتر از ۱۰ هزار نفر را نشان می داد و شمار افراد آلوده به این ویروس تا اول فوریه (۱۲ بهمن) به وقت محلی به حدود ۱۲هزار نفر رسید.

نویسندگان این تحقیقات گفته اند به تاثیر قرنطینه سازی در شهر ووهان و شهرهای اطراف آن در هفته گذشته توجه داشته اند اما تاثیر کلی این اقدامات با توجه به این که اکنون چند شهر دیگر چین نیز آلوده شده اند، ناچیز است.

سازمان جهانی بهداشت روز پنچشنبه اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا یک وضعیت اضطراری در سطح جهان ایجاد کرده است. دولت آمریکا روز جمعه اعلام کرد از ورود هر گردشگری که در چین حضور داشته تا دو هفته آینده جلوگیری خواهد کرد. این دولت اعلام کرده که شهروندان آمریکایی می توانند به کشور وارد شوند اما قرنطینه می شوند.

همچنین ویلبور راس، وزیر بازرگانی آمریکا گفته است، شیوع ویروس کرونا که از چین آغاز شده می تواند شرکت ها را وادار به ارزیابی مجدد زنجیره های عرضه کرده و احتمالا برخی از فرصت های شغلی را به داخل آمریکا باز گرداند.

دولت چین در تازه‌ترین آمار از تلفات کرونا، اعلام کرد؛ تاکنون ۲۵۹ نفر به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش شبکه سی. سی. تی. وی، کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد که این آمار، شمار تلفات انسانی این ویروس تا پایان روز جمعه ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) را شامل می‌شود.
این آمار نشان می‌دهد که تنها در روز جمعه ۴۵ نفر به شمار قربانیان اضافه شده و در مجموع این ویروس ۲۵۹ قربانی داشته است.
همچنین در روز جمعه ۲ هزار و ۱۰۲ مورد تازه از ابتلای به کرونا شناسایی شدند. بدین ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس به ۱۱ هزار و ۷۹۱ نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر- دی) در بازار غذاهای دریایی شهر ووهان واقع در استان هوبی چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می‌فروشند، نمایان شد.

این ویروس دوره نهفته نسبتاً طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

پربیننده ترین خبرها