مقام فلسطینی:

کوشنر و امثال وی دنبال تحمیل نظام آپارتاید ابدی هستند

کوشنر و امثال وی دنبال تحمیل نظام آپارتاید ابدی هستند
دوشنبه 14 بهمن 1398 - 11:50

مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی در پاسخ به اظهارات اخیر مشاور رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد، وی دنبال تخریب چهره تشکیلات خودگردان و تحمیل همیشگی نظام آپارتاید صهیونیستی بر ملت فسطین است.

العالم - آمریکا

«جارد کوشنر» مشاور و داماد رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا گفته است که «صائب عریقات» مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی در بستن توافق‌های صلح شکست خورد و فلطسینی‌ها بسیاری از پیشنهاد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را رد کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی»، عریقات در واکنش به این اظهارات گفت، کوشنر تلاش می‌کند مواضع سران تشکیلات خودگردان را تخریب کند و اظهارات او با واقعیت آنچه دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام می‌دهند، در تناقض است.

وی افزود: کوشنر و امثال او کسانی هستند که دنبال تحمیل دیکته‌ها هستند و معتقدند می‌توانند نظام آپارتاید نتانیاهو را بر ملت فلسطین برای همیشه تحمیل کنند.

عریقات در ادامه بر لزوم پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی و توجه به راهکار دو دولتی در مرزهای ۱۹۶۷ تأکید کرد و گفت، مسیر هر راه حلی به جز این شکست است.

رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته در کنفرانسی خبری از طرح خود موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد، طرحی که با مخالفت گروه‌های فلسطینی، تشکیلات خودگردان و بسیاری از کشورهای جهان روبرو شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها