تنش در زندان «عوفر»؛ یک افسر اسرائیلی با چاقو زخمی شد

تنش در زندان «عوفر»؛ یک افسر اسرائیلی با چاقو زخمی شد
دوشنبه 14 بهمن 1398 - 15:05

در پی ممنوع کردن دیدار اسرای فلسطینی با خانواده‌هایشان در زندان «عوفر» فضای این زندان متشنج شد و یکی از اسرای وابسته به حماس با سلاح سرد، یک افسر صهیونیست را از ناحیه گردن زخمی کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

اداره امور زندان‌های رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) دیدار اسرای فلسطینی با خانواده‌هایشان در زندان «عوفر» را لغو کرد.

بر اساس گزارش وبگاه «الرساله»، در پی این موضوع فضای این زندان متشنج و در نهایت منجر به چاقو خوردن یک افسر اسرائیلی شد.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، اسیر «ربیع ابونواس» وابسته به حماس صبح امروز با چاقو یک افسر اسرائیلی را از ناحیه گردن هدف گرفت و این افسر به بیمارستان منتقل شد.

پس از تنش امروز در عوفر، اسرای فلسطینی در سه زندان عوفر، «نقب» و «النفحه» تصمیم به پس دادن غذای خود گرفتند.

«رأفت حمدونه» مدیر مرکز پژوهش‌های ویژه اسرا اعلام کرد، رژیم صهیونیستی با اسرای کم سن و سال و زنان فلسطینی نیز رفتار بدی داشته است به نحوی که به زندان زنان یورش برده و آنها را سرکوب کرده‌اند.

حمدونه تأکید کرد، اوضاع در زندان‌های اصلا خوب نیست و رو به انفجار است.

در ماه گذشته «عبدالناصر فروانه» رئیس بخش پژوهش‌ها در کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی به روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی» گفت: «افسران اطلاعاتی اسرائیلی طی چهار سال گذشته شکنجه سازمان‌دهی شده علیه اسرا را تشدید کرده‌اند».

فروانه ادامه داد: «استفاده از ضرب و شتم شدید و روش‌های منافی قانون بین‌الملل طی بازجویی در چهار سال گذشته ۴۰۰ برابر افزایش داشته است... (رژیم) اشغالگر میان استفاده از این روش‌ها که از جمله آنها تعرض جنسی علیه تمام اسرا چه کودکان، چه زنان، چه جوانان یا سالمندان است، تفاوتی قائل نیست».

فارس

پربیننده ترین خبرها