صالح و اردوغان بر تعمیق امنیت در منطقه تاکید کردند

صالح و اردوغان بر تعمیق امنیت در منطقه تاکید کردند
دوشنبه 14 بهمن 1398 - 16:23

روسای جمهوری عراق و ترکیه در تماس تلفنی امروز (دوشنبه) بر تعمیق امنیت و ثبات در منطقه تاکید کردند.

العالم - جهان اسلام

دفتر ریاست جمهوری عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «برهم صالح» و «رجب طیب اردوغان» در گفت و گوی تلفنی بر همکاری دو کشور برای تعمیق امنیت و ثبات در منطقه تاکید کردند.

بر اساس این بیانیه، دو طرف همچنین برای برطرف کردن بحران های موجود خواستار راه حل هایی از طریق گفت وگوی سازنده و جدی بین همه کشورهای ذیطرف شدند.

صالح در این تماس تلفنی همچنین با تسلیت تلفات زلزله اخیر ترکیه به همتای ترک خود، با وی و خانواده های قربانیان ابراز همدردی کرد.

دو طرف همچنین در این گفت وگو بر اهمیت پشتیبانی جامعه جهانی از ثبات در عراق و حفظ امنیت و حاکمیت ملی این کشور و ضرورت گسترش مناسبات دو جانبه در چارچوب منافع دو ملت تاکید کردند.

برهم صالح بر عدم دخالت در امور داخلی عراق تاکید کرد

از طرفی رییس جمهوری عراق ظهر امروز دوشنبه در دیدار با «فیلیپ گوفان» وزیر امور خارجه بلژیک بر عدم دخالت خارجی در امور داخلی عراق تاکید کرد.

بنا بر بیانیه ریاست جمهوری عراق، صالح بر اصرار بغداد به داشتن مناسبات ممتاز و پیشرفته با کشورهای مختلف دنیا در چارچوب منافع عالی ملی و مراعات احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی عراق تاکید کرد.

وی نقش بلژیک را در بازسازی شهرهای ویران شده عراق (از تروریسم) حائز اهمیت دانست.

در این دیدار دو طرف همچنین در خصوص مناسبات دو جانبه و مسائل مورد اهتمام مشترک و بررسی آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی گفت وگو کردند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها