پارلمان کویت خواستار موضع مخالف عربی-اسلامی درباره «معامله قرن» شد

پارلمان کویت خواستار موضع مخالف عربی-اسلامی درباره «معامله قرن» شد
چهارشنبه 16 بهمن 1398 - 16:50

مجلس الأمه (پارلمان) کویت امروز در جلسه خود طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» را محکوم کرد و خواستار اتخاذ موضع مخالف عربی-اسلامی درباره آن شد.

العالم - آسیا

پارلمان کویت امروز چهارشنبه در جلسه خود طرح «معامله قرن» را که شامل چشم‌پوشی از حقوق فلسطینی، عربی و اسلامی در اراضی اشغالی است، محکوم کرد.

پارلمان کویت همچنین خواستار اتخاذ موضع رسمی عربی، اسلامی و بین‌المللی در محکومیت این طرح شکست‌خورده و حمایت از پایداری ملت فلسطین در سرزمین خود شد.

طبق گزارش خبرگزاری کویت(کونا)، پارلمان کویت همچنین بر یکپارچگی تلاش‌های مردمی، ملی، عربی و اسلامی برای یاری ملت فلسطین و معرفی جنایت‌های مستمر رژیم اشغالگر برای ملت‌های آزاده جهان تأکید کرد.

پارلمان کویت همچنین از دولت‌ها و پارلمان‌های جهان که مواضعی را در مخالفت با معامله قرن اتخاذ کردند، قدردانی کرد و از جامعه جهانی خواست موضع عادلانه‌تر در خصوص حقوق مشروع ملت فلسطین اتخاذ کند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ۲۸ ژانویه گذشته در یک کنفرانس مشترک با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، طرح موسوم به معامله قرن را رونمایی کرد.

این طرح بر اصل تشکیل دولت فلسطین تنها در بخش‌‌هایی از اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ و سیطره کامل رژیم صهیونیستی بر شهر قدس به عنوان پایتخت این رژیم تأکید دارد.

در این طرح همچنین سیطره رژیم صهیونیستی بر منطقه الأغوار، بحرالمیت، مناطق در جنوب کرانه باختری و شهرک‌های صهیونیستی واقع در اراضی اشغالی فلسطین را به رسمیت می‌شناسد.

طرح مذکور همچنین پیشنهاد می‌کند که پایتخت فلسطین دولت یکی از روستاهای قدس شرقی باشد و ارتباط کرانه باختری و نوار غزه نیز از طریق تونل زیرزمینی برقرار شود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها