جریان های اصلی انقلاب سودان: دیدار برهان و نتانیاهو نقض آشکار قانون اساسی است/ انجام دیدار بدون اطلاع قوی مجریه

جریان های اصلی انقلاب سودان: دیدار برهان و نتانیاهو نقض آشکار قانون اساسی است/ انجام دیدار بدون اطلاع قوی مجریه
چهارشنبه 16 بهمن 1398 - 17:51

«اتحادیه مشاغل» و «حزب آزادی و تغییر» از جریان های اصلی انقلاب سودان در بیانیه های جداگانه دیدار دیدار عبدالفتاح برهان، رییس شورای حاکمیتی سودان با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

العالمآفریقا

در بیانیه «اتحادیه مشاغل سودان» آمده است: دیدار برهان و نتانیاهو نقض آشکار قانون اساسی سودان است و روند انتقال دمکراتیک قدرت در کشور را در معرض تهدید قرار می دهد.

«اتحادیه مشاغل سودان» در این بیانیه تاکید کرد که مردم و حکومت سودان همواره مخالف عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی بوده و حامی مردم فلسطین و حقوق مشروع آنان در زمینه تاسیس کشور دارای حاکمیت است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است که این نوع تلاشهای مذبوحانه برای برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی محکوم به شکست است و مردم سودان با وحدت، همبستگی و تلاش، به مسیر انقلاب تا تحقق تمام اهدافشان ادامه خواهند داد.

ائتلاف آزادی و تغییر، از دیگر جریان های اصلی انقلاب سودان نیز اعلام کرد که درباره نشست برهان با نتانیاهو روز سه شنبه نشست‌های متعددی با شورای وزیران و رییس شورای حاکمیت و اعضای آن برگزار کرده است.

ائتلاف آزادی و تغییر پس از آن بیانیه ای بدین مضمون صادر کرد:

1 ـ ائتلاف آزادی و تغییر از این دیدار هیچ گونه اطلاعی ندارد و در این خصوص با آن رایزنی نشده است، این نشست نتایج منفی برای اوضاع سیاسی کشور به دنبال خواهد داشت.

2 ـ به موجب سند قانون اساسی، روابط خارجی کشور در حیطه کار قوی مجریه است بنابراین دیدار صورت گرفته نقضی آشکار قوانین کشوری است و ما با قاطعیت و شفافیت با آن مخالفت می کنیم.

3 ـ پیرامون ایجاد تغییراتی ریشه ای در مساله ای سیاسی در حد روابط با اسراییل باید ملت سودان و از طریق نهادهای مردمی درباره آن تصمیم بگیرند.

4 ـ ائتلاف آزادی و تغییر تاکید می کند که ما در کنار ملت فلسطین در برخورداری از حق بازگشت و تشکیل کشور مستقل فلسطین هستیم و با هرگونه نقض حقوق عادلانه ملت فلسطین مخالفیم.

پربیننده ترین خبرها