هیچ اثری از بولتون در ایران نیست

هیچ اثری از بولتون در ایران نیست
چهارشنبه 16 بهمن 1398 - 19:32

خبر:

6 روز دیگر ملت ایران و تمام آزادگان جهان چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را جشن می گیرند.

تحلیل:

ـانقلاب اسلامی 6 روز دیگر 41 امین سالگرد خود را در حالی که بیش از پیش قدرتمند تر شده است، جشن می گیرد، این درحالی است که استکبار جهانی اعم از شرق و غرب و تمام مزدوران بی شمارشان از 40 سال پیش تاکنون تمام تلاش خود را با توسل به جنگهای نظامی، محاصره بی سابقه، ترور رهبران و دانشمندان ایران، تلاش برای ایجاد فتنه های قومی و طائفی و جنگ روانی بکار گرفتند تا انقلاب اسلامی ایران از مسیر خود منحرف کنند.

ـ نگاهی سریع به مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی کافی است تا تاکیدی بر این واقعیت، که امروز ایران یک قدرت غیرقابل نفی است، باشد:

1 ـ ایران طبق رتبه بندی سایمگو در سال 2018، در علم شیمی تجزیه در خاورمیانه رتبه اول را دارد؛ همچنین در این رشته در جهان رتبه 11 را از آن خود کرده است.

2 ـ ایران همچنین در سال گذشته در تکنولوژی هوافضا در میان کشورهای غرب آسیا رتبه اول را کسب کرده است و در جهان رتبه 13 را دارد.

3 ـ در عرصه بانک ژنتیک، ایران دارای بزرگترین بانک ژنتیک در خاورمیانه است؛ ایران جزء ده کشور نخست جهان در زمینه درمان با سلولهای بنیادی است.

4 ـ ایران از کشورهای پیشرفته در عرصه تکنولوژی نانو و بیو تکنولوژی و تکنولوژی اطلاعات (آی تی) و تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات (آی سی تی) است.

5 ـ ایران در عرصه پرتاب ماهواره و ارسال موجودات زنده به فضا در میان کشورهای بزرگ جهان برای خود جایگاه برجسته ای دارد؛ همچنین یک سفینه فضایی برای انتقال ماهواره ها به فضا آزمایش کرده است.

ـ در عرصه صنعت نظامی طی چهل سال گذشته به سختی می توان دستاوردهای نظامی ایران را برشمرد؛ اما می توان به دو اتفاق مهم اشاره کرد که می توانند اهمیت این دستاوردها و تاثیرات آنها را نشان می دهد. نخست سرنگونی هواپیمای گلوبال هاوک آمریکایی توسط سامانه سوم خرداد ایران و دوم حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد بدون آنکه امریکا جرات پاسخ به ایران را داشته باشد.

ـ انقلاب اسلامی ایران که ائتلاف شرور آمریکایی اسراییلی و اعراب مرتجع به دنبال شکست آن بودند؛ امروز با قدرت تمام دشمنان خود را در هر کجا که باشند دنبال می کند تا حق مستضعفان را بگیرد و در راس آنها ملت فلسطین هستند که امروز در معرض یک توطئه از جانب امریکا اسراییل و اعراب مرتجع برای حذف مساله فلسطین قرار گرفته اند.

ـ در سال 2017 ائتلاف شرور امریکایی اسراییلی و اعراب مرتجع تمام مزدوران خود در پاریس و از جمله گروهک منافقین تروریست را گردآورد. در این نشست از عربستان ترکی فیصل و سران صهیونیست ونیز جان بولتون صهیونیست آمریکا حضور داشتند، جان بولتون در این نشست گفت که 'نظام ایران رفتارهایش را تغییر نداده است؛ از این رو تنها راه تغییر این نظام است. ما به زودی پیروزی شما را در تهران جشن خواهیم گرفت'. از این سخن بولتون اینک دو سال گذشته است؛ اما اثری از بولتون نه فقط در تهران بلکه در کاخ سفید نیز نمی بینیم!

پربیننده ترین خبرها