حزب سودانی: لقمه ناشی از رفع تحریم که به خون ملت فلسطین آغشته باشد، نمی‌خواهیم

حزب سودانی: لقمه ناشی از رفع تحریم که به خون ملت فلسطین آغشته باشد، نمی‌خواهیم
پنج‌شنبه 17 بهمن 1398 - 11:03

یک حزب سودانی توجهیات رئیس شورای حاکمیتی برای دیدار با نتانیاهو را مسخره خواند و گفت که ملت سودان وعده بهبود اوضاع اقتصادی، به قیمت خیانت به ملت فلسطین را نمی‌خواهد.

العالم-آفریقا

«کمال کرار» عضو کمیته مرکزی حزب کمونیسم سودان توجیهات رئیس شورای حاکمیتی سودان برای دیدارش با نخست وزیر رژیم صهیونیستی را غیرمنطقی و مسخره توصیف کرد.

کرار گفت: «البرهان خودش مسئول کارش است و هرگز دیدگاه وی، دیدگاه ملت سودان نیست».

وی تاکید کرد: «تلاش‌ها برای کشاندن سودان به عادی سازی با اسرائیل به منظور جلب رضایت آمریکا از اواخر حکومت عمر البشیر آغاز شد، اما سودانی‌ها پس از انقلاب هرگز اجازه نمی‌دهند که قطار عادی‌سازی به قیمت نابودی مسئله فلسطین و خیانت به آن از کشورشان بگذرد».

کرار گفت که احزاب انقلابی سودان کاملا متقاعد شده‌اند که دار و دسته نظامیان در شورای حاکمیتی سودان ساز ناکوک می‌زنند.

این مقام حزب کمونیسم سودان تاکید کرد: «ملت سودان هرگز راضی نمی‌شود که به بهانه بهتر شدن اوضاع اقتصادی (و رفع تحریم آمریکا) لقمه‌ای آغشته به خون ملت فلسطین را بخورند. آمریکا هم صرف نظر از این مسائل، از زمان سرنگونی البشیر اقداماتی را برای رفع تحریم‌های سودان و حذف نام آن از فهرست تروریسم آغاز کرده است».

عیاصره سخن گفتن از بهبود اوضاع اقتصادی از طریق برقراری روابط میان کشورهای عربی با اسرائیل را مسخره خواند و گفت: «اوضاع اقتصادی کدام یک از مصر، تشکیلات خودگردان فلسطین و اردن پس از عقد امضای توافقنامه‌های صلح با تل آویو خوب است».

وی پرسید: «چرا برخی اصرار دارند بگویند رشد و شکوفایی تنها در گرو رابطه با اسرائیل است چرا این امر از طریق نزدیکی با چین، کره جنوبی یا اروپا حاصل نشود؟».

عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان با تایید دیدار روز دوشنبه خود با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی در «انتبه» اوگاندا این اتفاق را در راستای حفظ امنیت ملی و تحقق منافع مردم سودان دانست.

یک مقام سودانی روز گذشته به واشنگتن پست گفته است که البرهان به امید تسهیل حذف نام این کشور از لیست کشورهای حامی تروریسم راضی به انجام این دیدار شده است.

رسانه‌های صهونیستی هم از تلاش‌های نتانیاهو برای راضی کردن مقامات آمریکایی به حذف نام سودان از این لیست خبر دادند
انتشار خبر این دیدار موج محکومیت‌ها در داخل و خارج سودان را به همراه داشته است.

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا هم از البرهان به خاطر نقش پیشگامانه او در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تشکر کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها