سازمان جهانی بهداشت از تلاش‌های چین برای مهار کرونا تقدیر کرد

سازمان جهانی بهداشت از تلاش‌های چین برای مهار کرونا تقدیر کرد
جمعه 18 بهمن 1398 - 14:55

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت از فعالیت ها و اقدامات دولت و مردم چین به ویژه شهر ووهان برای مقابله با ویروس کرونا تشکر کرد و گفت مردم ووهان با چنین روحیه و اتحادی، بدون تردید بر این ویروس غلبه خواهند کرد.

العالم - «تئودور ادهانوم» روز جمعه در گفت و گو با شینهوا اظهار کرد در جریان مقابله با ویروس کرونا، مردم شهر ووهان و حتی استان هوبی فداکاری های بسیار داشته اند.

وی افزود: من از آنان تشکر می کنم و از هماهنگی آنان سپاسگزارم، کاری که آن ها کرده اند، نه تنها برای دفاع از مردم کشور خودشان، بلکه همچنان برای دفاع از دیگر نقاط دنیا است.

تئودور ادهانوم خاطر نشان کرد: من قبلا به پکن سفر کرده ام و تصمیم دارم به شهر ووهان هم سفر کنم من به مردم ووهان قول می دهم برای دیدار از آنان به ووهان سفر کنم. امیدوارم این روز هر چه زودتر برسد.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در ادامه افزود: همین حالا که صحبت می کنم احساس می کنم عضوی از جامعه ووهان هستم قلبم با آنان است و با افرادی که مشغول مبارزه با کرونا هستند همراه هستم.

وی با اعتماد بیان کرد که با چنین روحیه و اتحاد و همدلی مردم ووهان، ما در نهایت بر این بیماری غلبه می کنیم.

همزمان یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت هشدار داد علیرغم این که چین در بررسی روزانه خود، اولین کاهش تعداد مبتلایان جدید را گزارش داده است، این کشور «هنوز در میانه شیوع شدید» ویروس جدید کرونا است.

«مایکل رایان» مدیر اجرایی برنامه اضطراری بهداشت و سلامت این سازمان در ژنو سوئیس در یک کنفرانس خبری افزود سازمان جهانی بهداشت از مشاهده این کاهش در تعداد روزانه مبتلایان جدید به این بیماری «خشنود» است اما هرگونه پیش بینی درباره این ویروس بسیار دشوار است.

ویروس کرونا که اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان مرکز استان هوبی شایع شد تا کنون جان ۶۳۷ تن را گرفته و ۲۶ هزار و ۳۵۹ تن دیگر را هم مبتلا کرده است.

با این حال با تلاش های دولت چین تا کنون یک هزار و ۵۸۶ تن هم بعد از درمان از مراکز درمانی مرخصی شده اند گزارش ها حاکی است ۳۱ هزار و ۲۲۳ تن هم مشکوک به ابتلا به این ویروس هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها