رقیب هم‌حزب ترامپ از رقابت انتخاباتی با او انصراف داد

رقیب هم‌حزب ترامپ از رقابت انتخاباتی با او انصراف داد
جمعه 18 بهمن 1398 - 21:55

یکی از کسانی که قصد داشت ترامپ را برای تصاحب نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۰ به چالش بکشد از این رقابت انصراف داد.

العالم- آمریکا

«جو والش»، یکی از نامزدهایی که قصد داشت با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا برای تصاحب نامزدی حزب‌جمهوری‌خواه جهت انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ رقابت کند امروز جمعه انصرافش را از این رقابت اعلام کرد.

والش این تصمیم را پس از آن گرفت که در رأی‌گیریِ درون‌حزبی ایالت «آیووا» از حمایت فقط یک درصد از مجمع‌های حزبی برخوردار شد.

والش که سابقاً تحلیلگر تلویزیونی و نماینده ایالت «ایلینویز» بود گفته می‌دانسته برای به دست آوردن نامزدی حزب جمهوری‌خواه کار دشواری پیش رو دارد، اما قصد داشته به عنوان یک محافظه‌کار گزینه‌ای جدید در اختیار کسانی قرار دهد که به دنبال گزینه‌ای غیر از ترامپ هستند.

او در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت: «من به نامزدی‌ام برای ریاست‌جمهوری ایالات متحده خاتمه می‌دهم. من به این دلیل وارد این ماجرا شدم که فکر می‌کردم اهمیت دارد یک جمهوری‌خواه هر روز، این رئیس‌جمهور را بابت عدم صلاحیتش مورد سرزنش قرار دهد.»

والش گفت با حمایتش از گزینه دموکرات‌ها برای ریاست‌جمهوری تلاش خواهد کرد از پیروزی مجدد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ جلوگیری کند.

این سیاستمدار جمهوری‌خواه گفت: «ترامپ به معنی واقعی کلمه، بزرگترین تهدید علیه این کشور در حال حاضر است. هر نامزد دموکرات، از او بهتر خواهد بود.»

فارس

پربیننده ترین خبرها