رسوایی جدید در آمریکا؛ دموکراسی یا دیکتاتوری!

رسوایی جدید در آمریکا؛ دموکراسی یا دیکتاتوری!
يکشنبه 20 بهمن 1398 - 08:01

هر کشوری در جهان، هراندازه هم که مقتدر و تاثیرگذار باشد، نمی تواند دروغ و فریب و دغل کاری در سیاست آمریکا را به شکلی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور و عده ای از افراد احمق اطراف او فاش کردند، فاش کند.

العالمآمریکا

پس از اینکه ترامپ و دارو دسته اش پرده از واقعیت سیاست های آمریکا برداشتند، قدرت متوحشی نمودار شد که به هیچ اصول اخلاقی و ارزش انسانی پایبند نیست و نظام آمریکا که می خواست الگوی اول در دموکراسی و شفافیت باشد، به عنوان یکی از بدترین رژیم های دیکتاتوری در جهان ظاهر شد.

حزب جمهوری خواه که ترامپ وابسته به آن است، از همه عناصر جاهلیت و درصدر آن تعصب کورکورانه در داخل اعضای این حزب استفاده کرد و مانع از برکناری رئیس جمهوری شد که از قدرت سو استفاده می کند و با دعوت از شاهدان و ارائه مدارکی که بدون هیچ تردیدی می گوید که وی فاسد است، در برابر اجرای عدالت ، مانع تراشی می کند.

مساله قابل توجه این است که پس از اینکه ترامپ از سوی حزب خود "تبرئه" شد، مانند یک حیوان وحشی به همه افراد وابسته به دولت او که واقعیت را گفتند، حمله ور شده و آن ها را از کاخ سفید بیرون کرد.

وی به برکناری الکساندر ویندمن از برجسته ترین کارشناس وکاخ سفید در امور اوکراین از سمتش که جسارت کرد و به فساد ترامپ شهادت داد، اقدام کرد.

"دیوید پرسمن" وکیل ویندمن در بیانیه ای گفت : کم ترین شکی برای هیچ آمریکایی وجود ندارد که علت برکناری این مرد چیست؟ وی از ویندمن خواست از کاخ سفید برود زیرا او واقعیت را گفت".

ویندمن در جلسه استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا گفته بوده که ترامپ در تماس تلفنی با رئیس جمهوری اوکراین، درخواست نامناسبی را مطرح کرده بود به طوری که نمی توانستم آنچه را که وی در این مکالمه می گفت ، باور کنم .وی خواهان شروع تحقیقاتی درباره جو بایدن رقیب دموکرات خود شده بود.

ویندمن اولین قربانی دموکراسی دروغین آمریکا نیست و قطعاً آخرین قربانی هم نخواهد بود.

ترامپ هر کسی که واقعیت را درباره رفتارهای احمقانه اش گفت، به شدت مورد حمله قرار داد .وی همچنین گوردن سوندلاند نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا را که در جریان تحقیقات مجلس نمایندگان در چارچوب اقدامات برکناری ترامپ، علیه وی شهادت داده بود، برکنار کرد.
سوندلند در مجلس نمایندگان آمریکا فاش کرد که ترامپ به طور مستقیم در طرح مجبور کردن اوکراین به آغاز تحقیقات درباره بایدن دست داشته است .

سوندلند در شهادتی جنجالی که به طور مستقیم پخش می شد، گفت که او دستورات ترامپ را برای قرارداد با اوکراین اجرا کرده است تا تحقیقی را درباره بایدن در ازای برگزاری نشستی بین دونالد ترامپ و همتای اوکراینی وی در کاخ سفید آغاز کند.

درحاشیه این رسوایی جنجالی، رسوایی دیگری نیز فاش شد و آن ، این بود که سوندلند، یک میلیون دلار را برای مشارکت در مراسم انتصاب ترامپ داده و ترامپ نیز در مقابل به نشانه قدردانی، وی را به عنوان نماینده آمریکا در اتحادیه اروپا منصوب کرده است.

این تنها بخشی ناچیز از دموکراسی آمریکاست، که همانطور که در روزنامه ها و رسانه های آمریکایی آمده، آنرا نقل کردیم، نمی دانیم که خوانندگان، چنین واقعیت هایی را در چه قالبی قرار خواهند داد، اما آن ها قبل از این کار، باید چنین اقدامات فلاکت بار را که در کشوری که رهبرانش مدعی هستند که از نظر سیاسی و اقتصادی و نظامی در جهان اول است، مدنظر داشته باشند.

نبيل لطيف

پربیننده ترین خبرها